خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان؛

90 درصد روستاهای استان از نعمت گاز برخوردارند/ 12 روستا در دستور کار گازرسانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۷۴۵

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان، گفت: صد در صد خانوارهای شهری و 90 درصد خانوارهای روستایی در استان سمنان از نعمت گاز برخوردارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  سید جواد حقیقت حسینی مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان در حاشیه تور رسانه ای خبرنگاران در بازدید از پروژه های گاز رسانی به روستاهای شهرستان مهدیشهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه 320 هزار مشترک شهری و روستایی در استان از نعمت گاز شهری برخوردارهستند، افزود: گاز رسانی به 12 روستا در حال انجام است که با احتساب این موارد، 91 درصد روستاهای استان از گاز برخوردار می شوند.

حقیقت حسینی با بیان اینکه فاز اول گاز رسانی به روستاهای منطقه چاشم در شهرستان مهدیشهر از دی ماه سال 1400 آغاز شده است، گفت:این پروژه به 600 روز زمان نیاز داشته است و با توجه به اینکه این منطقه جزو مناطق صعب العبور است، امیدواریم تا اوایل سال آینده به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه فاز دوم این پروژه در مهر یا آبان ماه سال جاری کلنگ زنی می شود، اظهار کرد: اعتبار فاز اول 57 میلیارد و 500 میلیون و اعتبار فاز دوم 45 میلیارد تومان است.

مدیر عامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه در مجموع 102 میلیارد تومان اعتبار برای گاز رسانی به روستاهای چاشم و خطیر کوه در شهرستان مهدیشهر در نظر گرفته شده است، افزود: گاز رسانی به 12 روستا در سالجاری در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای روستاهای ایج و جوین در شهرستان سرخه 30 میلیارد تومان است، گفت:بیشترین روستاهای بدون گاز درشهرستانهای شاهرود، میامی، بیارجمند و دامغان است.

حقیقت حسینی با بیان اینکه بر اساس قانون، 395 روستا در استان سمنان قابلیت گاز رسانی دارند، افزود: از این تعداد 296 روستا گاز رسانی شده است.

عباس گلرو نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با بیان اینکه  ایجاد زیرساخت در روستاها نباید ماهیت تولید کنندگی آن را از بین ببرد، گفت: مجلس در رابطه با بحث محرومیت زدایی مصوبات خوبی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 3 هزار میلیارد  و در سالجاری 4 هزار میلیارد تومان برای روستاها و مناطق محروم در نظر گرفته شده است، افزود: بزرگترین شبکه گاز رسانی در دنیا متعلق به کشور ما می باشد.

گلرو اظهار کرد: با تلاش هایی که در حال انجام است تا یک سال آینده روستای بدون گاز در حوزه انتخابیه نخواهیم داشت.

 در این تور رسانه ای، خبرنگاران از مرکز آموزش فنی و حرفه ای شرکت گاز استان و مراحل گاز رسانی به روستاهای منطقه چاشم، بازدید کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز