خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان؛

موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان نداریم/ استان سمنان رتبه 2 تولید داروی دامی در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۶۴۰۲

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه در سالجاری با رصدهای انجام شده، تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان دیده نشده است، افزود: سم پاشی های مداوم عامل اصلی پایین امدن کانون بیماری های دامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا حسینی مدیر کل دامپزشکی استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: طبق سند 5 ساله 40 محور کاری در دستور کار دامپزشکی است که مهمترین آنها برگزاری اردوهای جهادی است.

وی افزود: سال گذشته 67 دوره اردوی جهادی با محوریت دامپزشکی برگزار شده است که ویزیت و درمان رایگان، آموزش و ترویج، سم پاشی دام و جایگاه و واکسیناسیون طیور روستایی از محورهای این اردوها است.

حسینی با بیان اینکه واکسیناسیون رایگان طیور، سال گذشته در 130 روستا انجام شد، بیان کرد: امسال نیز این برنامه برای دهستانهای محروم در دستور کار است.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه اعتبار استانی اداره کل در سال گذشته 5 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است، گفت: 26 میلیارد تومان نیز از اعتبارات استانی به این مبلغ افزوده شد که نقش شایانی در پایین آمدن کانونهای بیماری دامی داشت.

وی با اشاره به 5 هزار بازدید نوروزی از رستورانهای بین راهی در ایام نوروز، گفت: این عملیات منجر به ضبط 55 تن فراورده دامی شد که 19 تن معدوم و 5 واحد در این خصوص پلمپ شد.

حسینی تصریح کرد: میزان صادرات ارزی استان در سال گذشته 7 میلیون و 800 میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به وجود 15 کارخانه فعال تولید دارو و مکمل در استان، گفت: تولید 409 قلم انواع دارو و 80 درصد تنوع دارویی کشور در استان سمنان، رتبه 2 کشور را از لحاظ تولید دارو به این استان اختصاص داده است.

مدیر کل دامپزشکی استان سمنان با بیان اینکه 158 دامپزشک در استان سمنان فعالیت می کنند، افزود: 126 واحد کلینیک، بیمارستان، آزمایشگاه و درمانگاه در سراسر استان آماده ارائه خدمت هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز