خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی:

مهد کودک‌ها تنها مجاز به برگزاری ۴ کلاس فوق‌برنامه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۴۷

«تمامی مهدهایی که بیش از ۵۰ کودک سه تا شش سال دارند می‌توانند انجمن اولیا ومربیان داشته باشندکه یکی دیگر از ابزار‌های نظارتی بر این مکان‌ها است.»

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی گفت که مهد کودک‌ها مجازند که ۳ تا۴ برنامه فوق برنامه در ۳ حوزه زبان، هنر و مسائل پرورشی برگزار کنند که هزینه این کلاس‌ها حداکثر ۵ درصد شهریه پایه است.

حمیدرضا الوند، مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی، درنشست خبری که به منظور توضیح چگونگی نظارت بر مهد کودک‌ها از سوی سازمان بهزیستی برگزار شد بااشاره به اینکه سیستم نظارت بر مهد کودک‌ها چندگانه است افزود: نظارت کمیته‌های استان، ‌نصب دوربین، ‌نظارت خانواده‌ها از جمله شیوه‌های نظارتی سازمان بهزیستی است.

وی گفت: تمامی مهدهایی که بیش از ۵۰ کودک سه تا شش سال دارند می‌توانند انجمن اولیا ومربیان داشته باشندکه یکی دیگر از ابزار‌های نظارتی بر این مکان‌ها است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی با اشاره به اینکه همه پرسنل مهد کودک زن هستند افزود: به غیر از ۱۵۰ هزار نفر نیروی زن تحصیلکرده مربیان پاره وقت نیز در مهد کودک‌ها برای رسیدگی بیشتر حضور دارند همچنین در حال بررسی هستیم که بتوانیم تا پایان سال تمامی مهد کودک ها را موظف به نصب دوربین مدار بسته کنیم.

الوند در پاسخ به خبرنگار ایلنا درباره چگونگی برگزاری برنامه‌های فوق برنامه گفت: هیچ مهد کودکی اجازه ندارد بیش از ۳ تا ۴ برنامه فوق برنامه در حوزه‌های زبان، هنر و مسائل آموزشی وپرورشی مانند مباحثدینی وقرآن داشته باشد که تعیین دقیق این کلاس‌ها بنابر شرایط مهدکودک و نیاز خانواده‌های مراجعه کننده است.

وی ادامه داد: قیمت این کلاس‌ها نیز نباید بیش از ۵ درصد شهریه پایه مهدکودک باشد. همچنین کلاسهای تربیت بدنی مانند شنا نیز باید با مجوز از سازمان تربیت بدنی و رعایت استانداردهای این سازمان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز