خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره ایدز؛

خطر ایدز با هیچ بیماری دیگری قابل مقایسه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۶۴

براساس توصیه‌های سازمان‌های بین‌المللی متولی امر بهداشت برای پیشگیری از زگیل تناسلی، آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه پرهیز از رفتارهای پرخطر و محافظت نشده جنسی و ترویج رفتارهای سالم، به عنوان مؤثر‌ترین راه کار در همه دنیا شناخته شده است.

ایلنا: رئیس اداره ایدز وزارت بهداشت، گفت: به لحاظ ابعاد تاثیرگذار همه گیری اچ‌آی‌وی در تمامی جوامعی که این همه گیری را تجربه کرده اند، از نظر علمی مقایسه اچ‌آی‌وی با بیماری زگیل تناسلی به هیچ عنوان کاری صحیح نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، رئیس اداره ایدز؛ در پاسخ به برخی از اخبار منتشر شده در رسانه‌ها با عنوان «بیماری خطرناک‌تر از ایدز» و تاکید آنان مبنی بر افزایش زگیل تناسلی بیان کرد: اگرچه شواهد موجود، حاکی از افزایش تعداد موارد زگیل تناسلی در سال‌های اخیر است، ولی مستندی مبنی بر وجود یک میلیون نفر آلوده به زگیل تناسلی در کشور وجود ندارد.

عباس صداقت با ابراز تاسف از اینکه در خبری، زگیل تناسلی با اچ‌آی‌وی مقایسه شده، تصریح کرد: به لحاظ ابعاد تاثیرگذار همه گیری اچ‌آی‌وی در تمام جوامعی که این همه گیری را تجربه کرده اند، از نظر علمی مقایسه اچ‌آی‌وی با بیماری زگیل تناسلی به هیچ عنوان کاری صحیح نیست.

رئیس اداره ایدز با بیان اینکه بیماری زگیل تناسلی از طریق روابط جنسی پرخطر و محافظت نشده منتقل می‌شود، افزود: براساس توصیه‌های سازمان‌های بین‌المللی متولی امر بهداشت برای پیشگیری از زگیل تناسلی، آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه پرهیز از رفتارهای پرخطر و محافظت نشده جنسی و ترویج رفتارهای سالم، به عنوان مؤثر‌ترین راه کار در همه دنیا شناخته شده است.

وی تاکید کرد: نظام مراقبت و درمان بیماری‌های واگیر در کشور از طریق یک کمیته علمی کشوری و با حضور متخصصین و صاحب نظران علمی در وزارت بهداشت تصمیم سازی می‌شود و در ایران نیز این راه کار مورد تاکید است.

صداقت افزود: اگرچه واکسن زگیل تناسلی در کشور از طریق بخش خصوصی قابل دسترسی است ولیکن کمیته کشوری ایمن سازی، همچون بسیاری از کشورهای جهان به دلیل شواهد فنی و اقتصادی، واکسیناسیون عمومی بر علیه زگیل تناسلی را به هیچ عنوان تایید نمی‌کند.

رئیس اداره ایدز در خاتمه از خبرگزاری‌ها و وب سایت‌های خبری در کشور، درخواست کرد؛ قبل از انتشار مطالب علمی به سنخیت حوزه تخصصی فرد مصاحبه شونده با موضوع مورد بحثتوجه ویژه کنند.

وی همچنین توصیه کرد؛ مبتلایان به زگیل تناسلی و سایر افراد جامعه برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، صرفاٌ به متخصصین عفونی، کلیه و مجاری ادراری، پوست و یا متخصصین زنان و زایمان مراجعه نموده و از مراجعه به افراد غیر متخصص جداٌ پرهیز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز