خبرگزاری کار ایران

دیوانه‌ای به نام کیم

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۲۸۶

شنبه شب بود که خبر حمله موشکی کره شمالی به ژاپن به تیتر اصلی خبرگزاری های چهان تبدیل شد.

علیرضا امامی فرد در جهان اقتصاد نوشت: ابتدا خبر بسیار نگران کننده بود و به نظر می رید که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی بالاخره تصمیم به دیوانگی گرفته است.

بعد از دقایقی مشخص شد که کره شمالی موشکی در ابهای منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن شلیک کرده است.

این خبر را شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد.

بعد از حمله موشکی پیونگ یانگ کره جنوبی جلسه ای اضطراری موضوع را بررسی کردند.

کره شمالی یک ماه پیش نیز موشک بالستیک خود را آزمایش کرد که آن هم طبق اخبار در اب های منطقه انحصاری اقتصادی فرود آمده بود.

این در حالی است که کره شمالی از انجام آزمایش های موشکی منع شده است و از تاریخ ممنوعیت چنین فعالیتی پیونگ یانگ ۱۴ بار ازمایش موشکی انجام داده است.

یوشیهیده سوگا، دبیر هیات دولت ژاپن، گفته است که پرواز این موشک تا ۴۵ دقیقه طول کشیده است و احتمالا برد آن به ۳ هزار کیلومتر می‌رسد.

سونگ یانگ مو، وزیر دفاع کره‌ جنوبی خواهان استقرار تجهیزات نظامی راهبردی آمریکا که معمولا به معنی بمب‌افکن‌های رادارگریز و ناو هواپیمابر است به همراه پرتاب‌گرهای بیشتر سامانه دفاع موشکی پیشرفته آمریکا شد.

همین چند روز پیش بود که کنگره و سنای آمریکا برای جلوگیری از موشک پراکنی های پیونگ یانگ تحریم های جدید صادر کرده  اما گویی رهبر این کشور علاقه ای به عقب نشینی ندارد.

رهبر کره شمالی روز شنبه اعلام کرد که آزمایش موشکی اخیر کشورش که دومین آزمایش یک موشک بالستیک قاره پیما طی یک ماه محسوب می‌شود نشان داد این کشور می‌تواند کل خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

کیم جونگ اون اظهار کرد که این موشک «یک هشدار جدی» به آمریکا داده در حالی که آمریکا با تهدیدهای جنگ و تحریم‌های شدیدتر «سروصدای بیخودی» درست می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ساعاتی پس از آزمایش موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی تحلیلگران به این نتیجه رسیدند با این آزمایش بخش‌های زیادی از خاک آمریکا شامل لس‌آنجلس و شیکاگو در تیررس کره شمالی قرار گرفته است.

سخنگوی دولت ژاپن نیز گفت که موشک کره شمالی که جمعه شب شلیک شد حدود ۴۵ دقیقه پرواز کرده و این میزان پنج دقیقه بیشتر از اولین موشک آزمایش شده بود.

با توجه به خبرهای رسیده از برد موشک پرتاب شده، به نظر می رسد که تمام خاک آمریکا در تیررس موشک های پیونگ یانگ  قرار دارد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از پرتاب موشک از سوی کره شمالی اعلام کرد: آزمایش موشکی کره‌شمالی اقدامی «گستاخانه و خطرناک» بوده که به انزوای پیونگ یانگ خواهد انجامید.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا معتقد است که ادعای کره‌شمالی مبنی براینکه این آزمایش‌ها و سلاح‌ها امنیت کره‌شمالی را تامین می‌کند را درست نیست و بر این باور است که این اقدامات تاثیر عکس دارد.

واکنش ها علیه اقدامات پیونگ یانگ به مقامات آمریکایی و همسایه های کره شمالی ختم نشد و دبیر کل سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا نیز به این اقدامات واکنش نشان دادند.

آنتیونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود این آزمایش موشک بالستیک “با احتمال برد بین قاره‌ای توسط کره شمالی را محکوم کرد.

گوترش همچنین تاکید کرد، شلیک این موشک نقض دیگر قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی کره‌شمالی است.

وی از پیونگ یانگ خواست به تعهدات بین‌المللی پایبند بوده با جامعه جهانی جهت ایجاد راه‌ حلی برای مسائل مهم در شبه جزیره کره همکاری کند.

دبیرکل سازمان ملل از کره‌شمالی همچنین خواست به پیشنهاد کره‌جنوبی در زمینه گشودن‌کانال‌های ارتباطی به ویژه از طریق کانال‌های نظامی برای کاهش خطرات ناشی از سوء برداشت‌ها و نیز در جهت کاهش تنش روی باز نشان دهد.

اتحادیه اروپا نیز این آزمایش موشکی جدیدی را محکوم کرد و آن را تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی خواند.

اما این اوضاع بیانگر اتفاقات مثبت در شرق آسیا نیست و هر روز که می گذرد نه تنها منطقه بهبود پیدا نمی کند بلکه تنش رو به روز بیشتر از گذشته می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز