خبرگزاری کار ایران

رایانه‌های مایکروسافت هم به هوش مصنوعی مبتلا شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۱۸۹

مایکروسافت دسته جدیدی از رایانه های شخصی با ویژگی های هوش مصنوعی رونمایی کرد.

این درحالی است که شرکت سعی دارد این فناوری نوظهور را در محصولات مختلفش به کار گیرد و با گوگل و اپل در این زمینه رقابت کند.

ساتیا نادلا مدیر ارشد اجرایی این شرکت رایانه های شخصی به نام «کوپایلوت پلاس»(+Copilot) را رونمایی و اعلام کرد مایکروسافت و طیفی از تولید کنندگان از جمله ایسر، ایسوس تک کامپیوتر این محصول را می فروشند.

مایکروسافت در حالی لپ تاپ های جدید را رونمایی کرد که ارزش سهام آن به سطح بی سابقه ای رسیده بود.

این رایانه ها می توانند فعالیت های هوش مصنوعی را بدون نیاز به مراکز داده ابررایانشی کنترل کنند و قیمت پایه آنها هزار دلار است. این دستگاه ها از ۱۸ ژوئن آماده بارگیری هستند.

قابلیت افزودن داده های هوش مصنوعی به طور مستقیم به رایانه ها، ویژگی Recall را به محصولات کوپایلوت پلاس اضافه کرده است.

Recall هر فعالیتی که روی دستگاه انجام می شود از جستجو در وب یا چت های صوتی تا ایجاد حافظه ای که روی رایانه ذخیره می شود را ردیابی می کند و به کاربر اجازه می دهد در صورت نیاز حتی فعالیت هایی که چند ماه قبل انجام داده را جستجو کند.

این شرکت نشان داد دستیار صوتی کوپایلوت آن مانند یک مربی مجازی عمل می کند تا کاربر را هنگام بازی ویدئوی Minecraft راهنمایی کند.

یوسف مهدی مدیر بخش بازاریابی مصرف کننده مایکروسافت اعلام کرد این شرکت پیش بین می کند ۵۰ میلیون رایانه هوش مصنوعی در سال آینده فروخته شوند. به گفته او دستیار هوش مصنوعی سریع تر که به طور مستقیم روی رایانه فعال می شود، متقاعد کننده ترین دلیل برای ارتقای دستگاه فرد است.

همچنین مدیران ارشد اجرایی مایکروسافت اعلام کردند جی پی تی-۴o که جدیدترین نسخه چت جی پی تی به حساب می آید به زودی به عنوان بخشی از کوپایلوت عرضه می شود.

این شرکت نسل جدیدی از تبلت های سرفیس پرو و لپ تاپ های سرفیس مجهز به تراشه کوالکام و مبتنی بر ساختار ARM را نیز رونمایی کرد. همچنین فناوری به نام Prism معرفی شد که کمک می کند نرم افزارهای مخصوص تراشه های اینتل و AMD روی تراشه های شرکت ARM فعال شوند.

به نوشته انگجت، مایکروسافت پینت(Paint) با کمک ابزار جدیدی به نام Cocreator قابلیت تولید عکس می یابد. این ابزار به وسیله الگوریتم های مبتنی انتشار(diffusion-based algorithms) می تواند براساس متن و همچنین طراحی اولیه در اپ پینت، عکس بسازد.

این شرکت از مدت ها قبل مشغول آزمایش تولید عکس با هوش مصنوعی در پینت است و نسخه های اولیه Cocreator برای توسعه دهندگان و کارشناسان ویندوز از پاییز سال گذشته میلادی در دسترس بوده است. اما با معرفی رایانه های Copilot+ اکنون ویژگی به طور رسمی ارائه شده است.

منبع مهر
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز