خبرگزاری کار ایران

فقط با سلیقه‌ها عاشق این کوکوی لذیذ هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۷۳۶

کوکوی لوبیا سبز هم از آن دسته غذاهایی است که اسم کوکو را بر دوش می‌کشد.

کوکوها همانقدر که می‌توانند ساده و راحت آماده بشوند و برای یک وعده‌ی سبک به شما کمک کنند تا به بقیه کارهایتان هم برسید، به همان میزان هم می‌توانند مجلسی و شیک باشند! کوکوی لوبیا سبز هم از آن دسته غذاهایی است که اسم کوکو را بر دوش می‌کشد اما یکی از مجلسی‌ترین انتخاب‌هایی است که برای مهمانی‌ها هم بسیار مناسب بوده و هر کسی از آن بخورد همیشه تعریف آشپزی شما را خواهد کرد

زادگاه این کوکو در تبریز است و خانم‌های باسلیقه‌ی این خطه از کشورمان در درست کردن آن تمام ذوقشان را به خرج می‌دهند. اگر شما هم دوست دارید یک کوکوی ناب و اصیل ایرانی تهیه کنید تا برای همیشه در ذهن همه بماند همین کوکو منتظر شماست و بهترین گزینه است

مواد لازم:

ماده غذایی

مقدار

لوبیا سبز

۵۰۰ گرم

هویج متوسط

۲ عدد

سیب زمینی متوسط

۲ عدد

پیاز درشت

یک عدد

گوشت چرخ کرده

۲۰۰ گرم

زعفران دم کرده

به میزان سخاوت شما!

سیر

۲ حبه

تخم مرغ

۵ عدد

نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و زردچوبه

به میزان لازم

زرشک و پیاز

داغ برای تزیین

طرز تهیه:

این کوکو ممکن است با تغییرات جزیی به سبک‌های دیگری هم آماده بشود. مواد اولیه و مزه آن یکی خواهد بود، اینکه شما آن را در فر به صورت قالبی تهیه کنید یا در تابه سرخ کنید تنها به شما بستگی دارد و در طعم کوکو تفاوت چندانی ایجاد نخواهد کرد.

لوبیا سبز را با مقداری آب بپزید. اگر لوبیاهای شما داخل فریزر بوده و منجمد است ابتدا کمی در تابه آنها را تفت بدهید تا آب اضافیشان کشیده شود و بعد آنها را بپزید و در انتها تفت بدهید.

هویج را بشویید و پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. هویج خرد شده را همراه با لوبیا سبز تفت بدهید و وقتی رنگشان عوض شد کنار بگذارید.

سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید و نگینی ریز برش بزنید. آنها را هم در یک تابه جداگانه تفت بدهید و بعد از اینکه سرخ شدند به ظرف دیگری منتقل کنید.

پیاز را هم بعد از شست و شو پوست گرفته و نگینی خرد کنید و در تابه تفت بدهید. وقتی آب آن کشیده شد و رنگش به سمت طلایی شدن رفت گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و همراه با پیاز تفت بدهید. نمک و زردچوبه را هم داخل گوشت ریخته تا عطر آنها بوی زهم گوشت را تحت تاثیر قرار دهد.

وقتی گوشت چرخ کرده رنگش عوض شد و تفت خورد آن را هم کنار بگذارید.

در یک ظرف بزرگ لوبیاهای پخته و تفت داده شده را به همراه هویج، سیب زمینی سرخ شده، گوشت چرخ کرده تفت خورده، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و کمی زعفران دم کرده مخلوط کنید. سیر را هم پوست بگیرید و خرد کنید و داخل این مواد بریزید. 5 عدد تخم مرغ دارید که آنها را دانه دانه داخل ظرف بریزید و هر بار به خوبی ترکیب کنید.

مواد مخلوط شده باید یکدست باشد و تخم مرغ‌ها را در آن به قدری خوب هم بزنید که از لختگی دربیاید و تمام قسمت‌های مواد به آن آغشته بشود.

اگر دوست دارید کوکوی شما خیلی شیک و لوکس باشد و تک نفره و قالبی سرو شود قالب مخصوص مافین یا هر سبک دیگری که در دسترستان دارید را مقابل رویتان قرار بدهید و داخل آنها را کمی چرب کنید و از مواد بریزید. فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و به مدت نیم ساعت کوکوها را داخل آن بپزید.

همین مواد را به شکل دلخواه در تابه با روغنی که خوب داغ شده است هم می‌توانید سرخ کنید. هر دو طرف کوکو که سرخ شد آماده است و می‌توانید آن را سرو کنید. حواستان به حرارت گاز باشد و حتما جوری آن را تنظیم کنید که مغز کوکوها به خوبی پخته شود.

در انتها اگر دوست دارید کوکوهایتان زیباتر شده و آنها را تزیین کنید مقداری زرشک و پیاز داغ روی هر کدام قرار بدهید.

فقط با سلیقه‌ها عاشق این کوکوی لذیذ هستند

منبع راهنماتو
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز