خبرگزاری کار ایران

بررسی گزارش رگولاتوری از آخرین سهم بازار اپراتورهای همراه

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۸۴۵

​ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با ارائه گزارشی، از آخرین وضعیت سهم بازار اپراتورهای همراه در پاییز سال ۱۴۰۲، خبر داده است.

 

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری برنا؛ بر اساس این گزارش، مقایسه سهم بازار پاییز ۱۴۰۲ اپراتور‌ها نسبت به تابستان ۱۴۰۲ و نیز پاییز ۱۴۰۱، حاکی از این است که در هر دو بازه زمانی مورد اشاره، تنها سهم بازار ایرانسل افزایش داشته و سهم بازار همراه اول و رایتل، با کاهش مواجه بوده است.

فصلنامه آماری شماره ۴۷، گزارش فصلی شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط به سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۲ است که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) منتشر شده است. این گزارش فصلی شامل اطلاعاتی مانند تعداد خطوط واگذار شده، تعداد مشترکان فعال، ضریب نفوذ و سهم بازار اپراتور‌های تلفن همراه کشور است و بر اساس آن، تنها سهم بازار ایرانسل در سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۲ نسبت به سه‌ماهه دوم سال ۱۴۰۲، افزایش داشته است.

مقایسه سهم بازار اپراتور‌ها در تابستان ۱۴۰۲ و پاییز ۱۴۰۲

طبق گزارش مربوط به سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۲، مشترکان فعال همراه اول ۷۹میلیون و ۹۶۰هزار و ۳۴۸مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۵میلیون و ۳۰۳هزار و ۵۱۳ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۴۰۰هزار و ۱۳۵ مشترک بوده است. طبق این آمار در این بازه زمانی، همراه اول ۵۳٫۰۷۲ درصد سهم بازار، ایرانسل ۴۳٫۳۴۴ درصد سهم بازار و رایتل ۳٫۵۸۴ درصد سهم بازار تلفن‌همراه کشور را در پاییز سال ۱۴۰۲، به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین بنابر گزارش سه‌ماهه دوم سال ۱۴۰۲، مشترکان فعال همراه اول ۷۹میلیون و ۳۱۷هزار و ۱۸۶مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۴میلیون و ۴۷۳هزار و ۶۳۳ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۴۵۴هزار و ۳۷۲ مشترک بوده است. طبق این آمار در این بازه زمانی، همراه اول ۵۳٫۱۴۶ درصد سهم بازار، ایرانسل ۴۳٫۲ درصد سهم بازار و رایتل ۳٫۶۵۵ درصد سهم بازار تلفن‌همراه کشور را در تابستان سال ۱۴۰۲، به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه وضعیت سهم بازار اپراتور‌های همراه در فصل تابستان و پاییز سال ۱۴۰۲، نشان می‌دهد که در سه‌ماهه سوم نسبت به سه‌ماهه دوم، تنها سهم بازار ایرانسل به میزان ۰٫۱۴۴۰ درصد افزایش داشته و سهم بازار همراه اول و رایتل به ترتیب ۰٫۰۷۳ و ۰٫۰۷۰ درصد، کاهش پیدا کرده است.

بررسی گزارش رگولاتوری از آخرین سهم بازار اپراتورهای همراه

مقایسه سهم بازار اپراتور‌ها در پاییز ۱۴۰۱ و پاییز ۱۴۰۲

همچنین در سه‌ماهه سوم سال ۱۴۰۱، مشترکان فعال همراه اول ۷۷میلیون و ۴۳۹هزار و ۳۰۱ مشترک، مشترکان فعال ایرانسل ۶۲میلیون و ۵۶۲هزار و ۳۰۶ مشترک و مشترکان فعال رایتل ۵میلیون و ۶۶۵هزار و ۹۲۹ مشترک بوده است. طبق این آمار در این بازه زمانی، همراه اول ۱۶۲/۵۳ درصد سهم بازار، ایرانسل ۹۴۹/۴۲ درصد سهم بازار و رایتل ۸۹۰/۳ درصد سهم بازار تلفن‌همراه کشور را به خود اختصاص داده بودند.

به این ترتیب مقایسه سهم بازار اپراتور‌ها در پاییز ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نشان می‌دهد که تنها سهم بازار ایرانسل با ۰٫۳۹۵ درصد تغییر، افزایشی بوده و سهم بازار همراه اول و رایتل به ترتیب ۰٫۰۸۹ و  ۰٫۳۰۵ درصد، کاهش پیدا کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز