خبرگزاری کار ایران

یرای افزایش طول عمر عزیزانتان به این توصیه ها عمل کنید

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۸۹۴

سوئد و نروژ بیشترین امید به زندگی را دارند. در اینجا 6 عادت سالم آورده شده است که می توانید از آنها یاد بگیرید.

ژاپن، سوئد و نروژ بیشترین امید به زندگی را دارند. در اینجا 6 عادت سالم آورده شده است که می توانید از آنها یاد بگیرید.

یک متخصص طول عمر می گوید: «ورزش نزدیک ترین چیزی است که ما به یک داروی معجزه آسا داریم. 

بسیاری از ما می خواهیم زندگی طولانی و سالمی داشته باشیم، اما مردم در مناطق خاصی از جهان در واقع به طور متوسط ​​بسیار طولانی تر از سایرین زندگی می کنند. تحقیقات نشان می دهد که مردم ژاپن به طور متوسط ​​طولانی ترین عمر را دارند و پس از آن ساکنان سوئد و نروژ قرار دارند.

دکتر راشی آگاروال ، دانشیار روانپزشکی دانشکده پزشکی راتگرز نیوجرسی، به یاهو لایف می‌گوید : «تعدادی از عوامل در این امر نقش دارند، از جمله غذا، سطح فعالیت بدنی، سیستم مراقبت‌های بهداشتی و سیستم اجتماعی در آن کشورها.

طبق داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) یک آمریکایی به طور متوسط ​​تا 76.4 سال عمر می کند. در ژاپن، میانگین امید به زندگی بر اساس سازمان جهانی بهداشت (WHO) 84.3 سال است.

در حالی که برخی از عوامل را نمی‌توانید در مورد طول عمر کنترل کنید، مانند ژنتیک، پزشکان می‌گویند چندین کار وجود دارد که می‌توانید برای افزایش شانس زندگی طولانی‌تر و سالم‌تر انجام دهید. این چیزی است که آنها پیشنهاد می کنند.

 

از یک رژیم غذایی عمدتاً گیاهی پیروی کنید

آگاروال می‌گوید: «ما چیزهای زیادی در مورد اینکه چه چیزی برای رژیم غذایی مفید است، می‌دانیم. اینکه آیا انجام آن برای ما سخت است یا نه، یک سوال متفاوت است. تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد که خوردن یک رژیم غذایی عمدتاً گیاهی و مصرف کمتر گوشت برای طول عمر مفید است.

آگاروال می گوید: «تا می توانید از گوشت قرمز اجتناب کنید، از غذاهای فرآوری شده و فست فودها اجتناب کنید . دکتر اسکات کایزر ، متخصص سالمندان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، به یاهو لایف می‌گوید که مهم است مطمئن شوید که رژیم غذایی شما حاوی مقدار زیادی سبزیجات سبز، برگ‌دار، توت‌ها و سایر غذاهای غنی از فیتونوترینت‌ها است، این مواد شیمیایی هستند که گیاهان تولید می‌کنند. برای حفظ سلامت خود رژیم غذایی مدیترانه ای به ویژه، که بر غذاهای گیاهی تاکید دارد و گوشت را به حداقل می رساند، با طول عمر نیز مرتبط است .

 

برای وعده های غذایی وقت بگذارید

آگاروال می‌گوید تغذیه سالم فقط به آنچه در بدنتان می‌گذارید نیست، بلکه به رابطه شما با غذا نیز مربوط می‌شود.

او می‌گوید: «در آمریکا، ما آن‌طور که برخی از کشورها در کنار غذای خود نمی‌نشینیم، جایی که آهسته غذا خوردن و لذت بردن از وعده‌های غذایی‌مان اشکالی ندارد.» "غذا باید زمانی باشد که در آن توقف کنید و با شادی و هوشیاری غذا بخورید." او می گوید، این می تواند به کاهش خطر پرخوری کمک کند، که می تواند منجر به چربی اضافی بدن شود و خطر ابتلا به چندین بیماری را افزایش دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز