خبرگزاری کار ایران

آیا گیاهان به باد کولر حساس اند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۷۹۶۳

تعویض هوای درون اتاق با بازگذاشتن پنجره‌ها و ورود هوای تازه سبب می‌شود که اکسیژن کافی و مورد نیاز به گیاه رسیده و ساقه گیاهان در مقابل بیماری ها مقاومت بیشتری یابند. اما باد کولر به خصوص کولر گازی به گیاه شما آسیب می‌زند.

به گزارش ایلنا،در کل همه گیاهان به باد کولر حساسند ولی بعضی ها بیشتر. در فصل بهار هوای مورد نیاز گیاهان آپارتمانی بیشتر از طریق پنجره‌ی باز خانه تامین می‌شود. به همین دلیل تهویه هوا به خوبی صورت می‌گیرد و معمولا گیاه طراوت و تازگی خود را حفظ می‌کند. اما در فصل تابستان و گرم شدن هوا، شرایط محیطی گیاه تغییر می‌کند و باد کولر می تواند برای گیاه آپارتمانی ما آسیب‌زا باشد. در ادامه با نکاتی درباره حفظ و نگهداری گیاه در برابر باد کولر همراه ما باشید.

  1. پیرومیا چروک

  2. زاموفیلیا

  3. بنفشه آفریقایی

  4. گیاه بگونیا

  5. گیاه کورتون

  6. نخل ماداگاسکار

  7. گیاه مارانتا

  8. گیاه بنجامین

  9. کاج مطبق

  10. گل بنت قنسول

  11. گل سیکلامن

آیا گیاهان به باد کولر حساس اند؟

چه کار کنیم باد کولر به گیاهانمون آسیب نزنه؟

برای اینکه در فصل تابستان و در حضور کولر گیاهان خود را از دست ندهید، به این نکات توجه کنید؛

۱. حفظ فاصله

باد کولر به خصوص کولر گازی برای اکثر گیاهان ضرر دارد. به همین دلیل باید گیاه را از وزش مستقیم باد کولر که به سرعت و مستقیماً به گیاه می وزد حفظ کنید. اگر باد کولر باعث تکان خوردن گیاهان شما می‌شود، برای گیاه بسیار خطرناک است. حداقل فاصله کولر (چه آبی و چه گازی) با گیاه باید ۴ متر باشد.

آیا گیاهان به باد کولر حساس اند؟

۲. تغییرات دمایی

اگر شما در طول شبانه روز کولر خود را خاموش و روشن می‌کنید، یعنی مدام هوای گرم و سرد در خانه شما جای خود را باهم عوض می کنند، گیاه شما از بین می‌رود. در واقع هنگامی که کولر روشن است گیاه به هوای خنک عادت کرده و هنگام خاموش شدن کولر و باز شدن پنجره با هوای گرم بیرون برخورد خواهد داشت.

این نکته باعث شوکه شدن و در نتیجه از بین رفتن گیاه می‌شود. درچنین مواقعی بعد از خاموش کردن کولر، بلافاصله پنجره را باز نکنید. به گیاه فرصت دهید خودش را با دمای محیط تطبیق دهد و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه پنجره را باز کنید.

نکته؛ اگر گیاه شما دچار شوک شده است می‌توانید با استفاده از آمینو اسید، شوک را از بین ببرید.

 

آیا گیاهان به باد کولر حساس اند؟

۳. حفظ رطوبت

استفاده از کولر، به خصوص کولر گازی باعث می‌شود هوای محیط شما خشک شود. پس با استفاده از بخور سرد یا غبارپاشی به طور مرتب محیط خود را مرطوب نگه دارید تا گیاه از بین نرود. ‌

نکته؛ هنگامی که از کولر استفاده می‌کنید هوای محیط خنک است و درنتیجه خاک گیاه دیرتر خشک می‌شود. حتما قبل از آبیاری خشکی خاک گیاه را بررسی کنید.

منبع: دلگرم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز