خبرگزاری کار ایران

آیا بلند خواندن قرائت نماز برای اخطار دادن، نماز را باطل می کند ؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۲۴۴

بلند کردن صدای قرائت نماز در مکان های عمومی به منظور آگاه کردن دیگران روشی شایع است اما باید توجه داشت که این کار در مکان های عمومی، ممکن است در برخی موارد مزاحمت برای دیگران ایجاد کند و باعث عدم احترام به حقوق دیگران شود.

به گزارش ایلنا، بلند کردن صدای قرائت نماز در مکان های عمومی به منظور آگاه کردن دیگران روشی شایع است اما باید توجه داشت که این کار در مکان های عمومی، ممکن است در برخی موارد مزاحمت برای دیگران ایجاد کند و باعث عدم احترام به حقوق دیگران شود. با ما همراه باید تا از حکم شرعی این کار مطلع شوید.

حکم بلند کردن صدای قرائت نماز برای آگاه کردن دیگران

سوال : گاهی هنگام خواندن نماز واجب متوجه کودکی می شویم که در حال انجام کار خطرناکی است، آیا جایز است بعضی از کلمات سوره حمد یا سوره دیگر یا بعضی از ذکرها را بلند بخوانیم؟

پاسخ :

اگر بلند کردن صدا هنگام قرائت آیات یا ذکرهای نماز برای آگاه کردن دیگران، موجب خروج از هیأت نماز نشود، اشکال ندارد. مشروط به این که قرائت و ذکر به نیت قرائت و ذکر باشد، و حرکت دادن دست یا چشم و ابرو اگر مختصر و به نحوی باشد که با استقرار و آرامش و یا هیأت نماز منافات نداشته باشد، موجب بطلان نماز نمی گردد.

منبع : کانال احکام دینی

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز