خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در تشریح برنامه های سالجاری خبر داد:

برگزاری سه همایش با حضور سرمایه گذاران و اقتصادان در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۲۹۲

همایش حضور تمام سرمایه گذاران خارجی کشور در استان، دعوت از رابطین تجاری ایران در سفارخانه های خارج از کشور و معاونین خارجی تمام اتاق های بازرگانی استان هاست.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان, گفت: همایش حضور تمام سرمایه گذاران خارجی کشور در استان، دعوت از رابطین تجاری ایران در سفارخانه های خارج از کشور و معاونین خارجی تمام اتاق های بازرگانی استان ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنااز زنجان, غلامحسن جمیلی ظهر یکشنبه(۲۴فروردین) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: تجارت خارجی یکی از برنامه های اتاق بازرگانی زنجان محسوب می شود که با وجود تمام محدودیتها که قدری روابط خارجی ما را دچار مشکل کرد، اتاق موفق شد که اعزام های خوب اقتصادی به خارج داشته باشیم که تنوع حضور علاقه مندان نیز باشد.

جمیلی, ادامه داد: طرح ریزی کارت سفیران اقتصادی صورت گرفته که بتوانیم تعدادی از فارغ تحصیلان بازرگانی برای ورود به حوزه بازار خارجی آموزش دهیم و نیازمند این هستیم یک تجربه متفاوت برای دانش آموختگان که در گروه های پنج نفره قرار می گیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: صدور کارت هوشمند اطلاعات مربوط به تجار و دستگاه های خدماتی ذیربط نیز به صورت الکترونیکی شده و با یکدیگر مرتبط شدند.

جمیلی, گفت: مرکز داوری، محلی برای رفع اختلاف میان تجار و به گستردگی دامنه فعالیت های آن تا معامله با تجار خارجی است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان, به برگزاری سه همایش بزرگ سرمایه گذاری در سال جاری از سوی اتاق بازرگانی زنجان اشاره کرد و گفت: همایش حضور تمام سرمایه گذاران خارجی کشور در استان، دعوت از رابطین تجاری ایران در سفارخانه های خارج از کشور و معاونین خارجی تمام اتاق های بازرگانی استان ها است.

وی, با اشاره به اینکه منتخبین بخش طی سال ۹۲ عملکرد مطلوب و تاثیر گذاری داشتند تاکید کرد: حضور بخش خصوصی به عنوان بخشی تاثیر گذار و تعیین کننده در زمینه تحقق حماسه سیاسی اقتصادی بی تاثیر نبوده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، با تاکید بر اینکه حماسه سیاسی و اقتصادی با یکدیگر پیوند خوردند افزود: تحقق حماسه سیاسی موجب شد تا حماسه اقتصادی شکل بگیرد و تداوم آن موجب کاهش تحریم ها شد.

جمیلی, برنامه های صورت گرفته در اتاق بازرگانی در سال ۹۲ همگام و هم سو با تحقق حماسه اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: اتاق بازرگانی زنجان هم تلاش کرد به حفظ و تعادل داخل کشور و معضلات پیش روی تاجران خارجی نسبت به بازار خارجی اقدام کند که دستاوردهای خوبی داشت.

وی, تشکیل تشکل ها و انجمن های مختلف در زمینه های معدن و تجارت و تولیدی در اتاق بازرگانی افزود و گفت: انجمن آهن و صنایع فلزی نیز در حال پیگیری هستند و انجمن مهر و سایبری سنگ به لحاظ ماهییت و عملکرد می تواند بسیار مهم و موثر باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان، در حوزه ی صدور کارت بازرگانی گفت: متاسفانه سوء استفاده هایی در زمینه صدور کارت می شد که دستگاههای مختلف به شکل سامانه باهم در ارتباط هستند واستان زنجان جزو دوازده استانی است که توانست سامانه هوشمند را فعال کند و دیگر دفترچه صادر نمی شود.

جمیلی در پایان افزود: خوشبختانه استان جزو اندک استان هایی است که با توجه به آیین نامه های اتاق برنامه های اجرای شده متعددی داشتند و پیشنهاداتی برای بهبود وضعیت اقتصادی در سال ۹۳ که کارهای خوبی در بحثخدمات انجام خواهیم داد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز