خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان خبرداد:

۱۵ اختراع از سوی جهاد دانشگاهی در استان زنجان منجر به تولید محصول شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۳۳۵

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان, با اشاره به برگزاری آموزش های منجر به اشتغال از سوی جهاد دانشگاهی گفت: ۷ هزار نفر در سال جاری از آموزش های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی زنجان استفاده کرده اند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان، گفت: ساخت کیت‌هایی در دستور کار جهاد دانشگاهی زنجان است که در صورت نتیجه انقلابی در بیوزیست فنآوری ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،، مهدی عباسی امروز دوشنبه(۱۴بهمن) در جمع خبرنگاران گفت: جهاد دانشگاهی استان زنجان در طول چند سال گذشته توجه به زیرساخت‌ها و تامین نیروی انسانی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است که تاکنون موفقیت‌های مطلوبی نیز در این زمینه کسب شده است.

عباسی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تا سال ۸۷ دارای ۶۰۰ مترمربع فضای فیزیکی بود، افزود: در حال حاضر و در ۱۹ بهمن ماه سال جاری همزمان با ولادت امام حسن عسگری(ع)، ۱۳ هزار متر مربع به فضای ملکی این دانشگاه اضافه می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه این پروژه‌ها در سه فازپروژه به بهره برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: مجتمع آموزشی، پژوهشی و فرهنگی این مجموعه با زیر بنای ۱۰ هزار متر مربع با اعتبار ۹میلیارد تومان در زنجان به بهره برداری می‌رسد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان، با بیان اینکه ساختمان جهاد دانشگاهی در دانشگاه زنجان با زیربنای یک هزار و ۳۰۰ متر مربع با اعتبار یک میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد، یادآور شد: ساختمان جدید آزمایشگاه بیو فنآوری مواد زیستی تخصصی استان زنجان نیز با اخذ مجوزهای لازم در زنجان افتتاح خواهد شد.

عباسی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر جهاد دانشگاهی با یکهزار نیرو در ساماندهی نیروهای انسانی موفق عمل کرده است، تصریح کرد: ۱۵ اختراع نیز از سوی این نهاد در استان زنجان منجر به محصول شده است.

وی با اشاره به اختراع سیستم‌های چند رسانه‌ای ویدئو کنفرانس از سوی جهاد دانشگاهی یاد آورشد: این محصول به صورت نیمه صنعتی تولید و در اختیار دستگاه‌های مختلف در استان‌های کشور قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه این سیستم در ۱۰۰ نقطه کشور نصب شده است، افزود: ۱۴۰ دستگاه نیز تا پایان سال در کشور نصب و راه اندازی می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان، در بخشی از سخنان خود، از تعریف پروژه پارکینگ الکترونیکی از سوی جهاد دانشگاهی زنجان خبر داد و افزود: دانش فنی این پروژه در اختیار معدود کشورهای دنیا قرار دارد.

عباسی همچنین از آماده بودن پروژه TMS در زنجان خبر داد و افزود: این پروژه به صورت نمونه در حال حاضر در گلشهر کاظمیه زنجان نصب شده و در آینده نزدیک به بازار ایران و شاید کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وی آموزش‌های مجازی را به عنوان نسل سوم دانشگاه‌های کشور با اهمیت دانست و افزود: جهاد دانشگاهی در اجرای این پروژه نیز وارد شده و با اخذ مجوزهای لازم با تکنولوژی ایرانی وارد بازار می‌کند.

این مسئول با اشاره به تجهیز آزمایشگاه فناوری مواد زیستی استان زنجان با اعتبار یک میلیارد تومان تصریح کرد: ساخت کیت‌هایی نیز در دستور کار جهاد دانشگاهی زنجان است که در صورت نتیجه انقلابی در بیوزیست فنآوری ایجاد می‌کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه بزرگ‌ترین مرکز علمی و کاربردی کشور متعلق به جهاد دانشگاهی است، افزود: ۲ هزار و ۷۰۰ دانشجو نیز در استان زنجان در بیش از ۲۶ کد رشته در این مرکز تحصیل می‌کنند.

عباسی، با اشاره به برگزاری آموزش‌های منجر به اشتغال از سوی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: ۷ هزار نفر در سال جاری از آموزش‌های کوتاه مدت جهاد دانشگاهی زنجان استفاده کرده‌اند.

وی از اخذ دوره‌های تحصیلات تکمیلی در استان زنجان نیز خبر داد و افزود: نبود فضای فیزیکی بهانه‌ای برای مسئولان کشوری بود، تا این سطح در زنجان راه اندازی نشود، اما با اضافه شدن ۱۳ هزار متر مربع به فضای فیزیکی جهاد دانشگاهی سال آینده خبرهای خوشی در خصوص جذب دانشجویان در دوره‌های تحصیلات تکمیلی خواهیم داشت.

این مسئول در زنجان، اجرای ۳۰۰ گفتمان فرهنگی را از اقدامات مهم جهاد دانشگاهی در استان برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی از سوی جهاد دانشگاهی در زنجان برگزار می‌شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز