خبرگزاری کار ایران

سرگردانی ۳۳۰ کارگر نساجی کاشان از دوران مرتضوی تا نوربخش

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۶۹۹

«چنین بودجه‌ای در سازمان تأمین اجتماعی قطعاً موجود بوده است اما در دوران ریاست مرتضوی بر تأمین اجتماعی این مشکل حل نشد و در دولت یازدهم نیز مشکل بازنشستگی کارگران نساجی کاشان همچنان به قوت خود باقی است.»

نماینده کارگران کارخانه نساجی کاشان از سرگردانی و انتظار ۳۳۰ نفر از کارگران این کارخانه برای بازنشستگی پیش از موعد خبر داد.

«محسن رمضانی» در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: کارگران دو کارخانه نساجی «سیمین‌نو» اصفهان و «نساجی کاشان» شامل قانون بازنشستگی پیش از موعد می‌شدند اما در این میان تنها کارگران کارخانه سیمین‌نو موفق به بازنشستگی شدند.

نماینده کارگران نساجی کاشان ادامه داد: پس از تعطیلی کارخانه، کارگران با احتساب یک‌سال و نیم بیمه بیکاری و هجده سال و نیم سابقه کاری، امید به بازنشسته شدن داشتند اما نه تنها بازنشسته نشدند بلکه ۱/۵ سال دیگر نیز باید کار کنند.

رمضانی با بیان این‌که برآورد هزینه بازنشستگی این کارگران ۱۰ میلیارد تومان است، افزود: با این مبلغ تمامی کارگران می‌توانستند بازنشسته شوند و چنین بودجه‌ای در سازمان تأمین اجتماعی قطعاً موجود بوده است اما در دوران ریاست مرتضوی بر تأمین اجتماعی این مشکل حل نشد و در دولت یازدهم نیز مشکل بازنشستگی کارگران نساجی کاشان همچنان به قوت خود باقی است.

وی با اشاره به پیگیری‌هائی که از طریق نمایندگان فراکسیون کارگری انجام گرفته است، گفت: تأمین اجتماعی نبود بودجه را بهانه بازنشسته نشدن کارگران نساجی می‌داند اما نمایندگان مجلس اذعان داشته‌اند که بالغ بر ۸۵ درصد از بودجه مصوب سال ۹۲ سازمان تخصیص داده شده و سازمان قادر به انجام بازنشستگی این شمار از کارگران است اما دلیل حل نشدن این مشکل برای کارگران مبهم است.

رمضانی در خاتمه ضمن اظهار گلایه شدید از مسئولان در خصوص بی‌توجهی به وضعیت این شمار از کارگران که در شرایط بسیار دشوار مالی نیز به‌سر می‌برند، گفت: دیدن رنج انسان و واکنش نشان ندادن به آن دور از شأن مسئولانی است که داعیه اسلامی و اخلاقی بودن دارند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز