خبرگزاری کار ایران

قائم‌مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی:

استاندارد خدمات پروازی ارتقا می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۳۷۲

قائم‌مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی با اشاره به اینکه باید منزلت سازمان، شرکت‌ها و واحدهای هواپیمایی کشوری تقویت شود خواستار ارتقای ایمنی، استاندارد و کیفیت خدمات هواپیمایی در صنعت هوانوردی شد.

صنعت هوایی و هواپیمایی را به محلی برای نگهداری نخبگان و مشاغل نخبگی تبدیل کنیم.

به گزارش ایلنا، علی‌محمد نوریان با اشاره به این‌که باید مسافر و مشتری را دارای جایگاه ویژ‌ه‌ای بدانیم و امنیت و آرامش اولویت باشد، افزود: باید کاری کنیم که کارمند هواپیمایی به شغل خود افتخار کند. باید ایمنی و بی‌خطری را به عنوان اولین هدف خدمات به مسافر مورد توجه قرار دهیم.

وی تصریح کرد: ‌ صنعت هوایی و هواپیمایی را به محلی برای نگهداری نخبگان و مشاغل نخبگی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به این‌که باید لیاقت بیشتر این ملت ایثارگر را درک کنیم و عادلانه نیست که از کشورهای منطقه و کوچک عقب‌تر باشیم با تاکید بر حقوق شهروندی، گفت: باید قدر خلبان‌ها، مراقبت پرواز، الکترونیکی‌ها و به طور کلی عملیاتی‌های خود را بدانیم و میهمانداران که در هوا مثل یک پزشکیار و با استانداردهای متفاوت و جهانی کار می کنند، را مراقبت و مواظبت کنیم.
نوریان اضافه کرد: قدردان و کارکنان زحمت‌کش زمینی و خدمات فرودگاهی باشیم و باید با تقویت شرکت‌های هواپیمایی ضمن حفظ مالکیت آنان، از طریق تشکیل کنسرسیوم خطوط هوایی با استانداردهای جهانی ایجاد کنیم.
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی گفت: باید توسعه صنعت هوانوردی را با توجه به ملاحظات زیست‌محیطی و کاهش آلودگی هوا و توجه به تغییرات اقلیمی مدنظر قرار دهیم و توسعه مبتنی بر بهره‌گیری از آخرین یافته‌های فن‌آوری در ساختارهای فرودگاهی، ارتباطی و هواپیما باشد.

نوریان با اشاره به این‌که باید آموزش و پژوهش و نوآوری را در صنعت هواپیمایی به طور جدی مورد توجه و بازنگری قرار دهیم، یادآور شد: باید آگاه باشیم که بخشی از سلامت پرواز مرهون زحمات شبانه روزی جامعه دیدبانی و پیش بینی‌های هواشناسی هوانوردی است و از نقش فناوری و نرم افزارهای پیچیده و سیستم‌های ماهواره‌ای و راداری و فناوری اطلاعات در صحت اطلاعات هواشناسی هوانوردی غافل نباشیم.

نوریان اظهار داشت: باید بدانیم آرامش و امنیت در فرودگاه‌ها مرهون زحمات و تلاش‌های نیروهای پلیس است و بر نقش حفاظت از هواپیماهای کشوری در پروازهای داخل و خارج و جایگاه نیروهای متعهد حفاظت و امنیت پرواز تاکید کنیم.

قائم مقام وزیرراه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی در اهمیت حمل و نقل هوایی تاکید کرد: حمل و نقل که شاهرگ توسعه و یکی از مولدهای اصلی آن است، نقش مکمل را برای فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور داشته و با توجه به افزایش ارزش زمان در معادلات اقتصادی، سرعت بخشیدن به جابجایی انسان و کالا بیش از هر زمان حمل و نقل هوایی اهمیت خود را نشان می‌دهد.

نوریان داشتن برنامه استراتژیک براساس محورهای ایمنی، سرعت و آسایش، مقررات زدایی برای آماده سازی سیاست‌ها و برنامه‌های جدید دولت، تجاری سازی صنعت هوانوردی و بازرگانی نمودن آن و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را از جمله برنامه‌های مهم برشمرد و توسعه اقتصادی کشور را عجین با حمل‌ونقل دانست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظایف و برنامه‌های مهمی که در حکم وزیر راه و شهرسازی آمده است اشاره کرد و گفت: در مولفه‌های توسعه و اصلاح حمل‌و نقل هوایی با توجه به موقعیت ترانزیتی کشور، عرضه و تقاضا، تجاری بودن و سودآوری ملی، ملاحظات دفاعی و امنیتی و آمایش سرزمین به سهم بیشتری از بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی دست خواهیم یافت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی افزود: جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی از طریق فراهم کردن زمینه‌های قانونی و روش‌های جذب سرمایه، جلب مشارکت مردم، گسترش پوشش بیمه در همه فعالیت‌ها و دستیابی به سهم بیشتر از حمل‌ونقل بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی و مقررات زدایی در رابطه با شرایط فعالیت و ورود حرفه‌ورزان و سرمایه‌گزاران بخش خصوصی در صنعت هوایی از موارد دیگر مرد توجه است.

نوریان ادامه داد: ‌ توسعه اقتصادی و حمل و نقل هوایی، ایمنی، رفاه و ارتقای کیفیت وضع و اجرای دقیق مقررات به منظور افزایش ایمنی، بهبود کیفیت خدمات، توسعه فرایندهای عملیاتی و حفاظت از حقوق شهروندان و اجرای قوانین برنامه پنجم توسعه در حکم وزیر راه و شهرسازی بر آن تاکید شده است.

وی یادآور شد: در اجرای ماده ۱۶۶ قانون برنامه پنجم، می‌توان بر توسعه موقعیت کشور در حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی، تبدیل شدن فرودگاه امام خمینی به قطب حمل‌ونقل بار و مسافر در منطقه، تأسیس شرکت فرودگاه امام خمینی(ره) ‌ و ساخت و اداره شهر فرودگاهی، منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه امام(ره) اهتمام داشت.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی استفاده از فناوری‌های جدید، ایمنی و بهبود کیفیت خدمات و آموزش و پژوهش از موارد دیگر مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی بر شمرد و تاکید کرد: اعتقادم این است که حقوق و دستمزد یکی از اجزای اصلی ایجاد تحرک به سوی توسعه است و افراد باید از امکانات و مناسب حسب تخصصشان برخوردار شوند بهبود کیفیت و میزان پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در صنعت و عادلانه کردن آن، از اهمیت خاصی برخوردار است.

نوریان افزود: ‌توسعه هوانوردی و راهبری مناسب فرودگاه‌های کوچک و حمایت از هواپیماهای شخصی و تخصصی، تلاش در تجاری سازی و اقتصادی کردن فعالیت‌های فرودگاهی در قالب بنگاه‌های مستقل و طراحی مسیرها و تقرب پروازی جدید براساس سامانه ناوبری جهانی ماهواره‌ای از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی و هواشناسی گفت: ارتقای سطح ایمنی فرودگاهی با التزام اخذ گواهی‌نامه‌های فرودگاهی منطبق با استانداردهای ایمنی جهانی، افزایش پروازهای عبوری از طریق ایجاد مسیرهای دوطرفه و مستقیم و تنوع تعرفه‌ها جهت افزایش درآمدهای حمل و نقل هوایی و امنیت ملی و هماهنگی‌های لازم میان نهادهای لشگری و کشوری برای استفاده بهینه از آسمان کشور از موارد دیگری است که باید در برنامه‌ها لحاظ شود.

نوریان در پایان با اشاره به این‌که «با هم فکر و با هم کار کنیم»، افزود: با تشکیل اتاق فکر و گروه کارهای تخصصی تلاش خواهیم کرد نیروهای قابل و کارا و متخصص، فارغ از وابستگی‌ها قادر شوند در صنعت در مناصب مختلف ایفای نقش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز