خبرگزاری کار ایران

دقایقی پیش‎؛

معاون اول رییس جمهور عازم عراق شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۴۷

سفر اسحاق جهانگیری به عراق به دعوت رسمی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور و در پاسخ به سفر وی در مهر ماه سال جاری به تهران صورت می گیرد.

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران به منظور دیدار با مقامات بلند‌پایه عراق و تعمیق و گسترش مناسبات دو کشور، دقایقی پیش عازم بغداد شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز پس از گفتگویی کوتاه با خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد و تشریح اهداف سفر سه روزه خود به عراق، در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی - اقتصادی تهران را به مقصد بغداد ترک کرد.

وزرای امور صنعت، معدن و تجارت، اموراقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، رییس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون رییس جمهور در امور مجلس، رییس سازمان حج و زیارت، رییس سازمان ملی استاندارد، دبیر هیات دولت، یحیی آل اسحاق رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق و امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه در این سفر دکتر جهانگیری را همراهی می کنند.

سفر جهانگیری به عراق به دعوت رسمی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور و در پاسخ به سفر وی در مهر ماه سال جاری به تهران صورت می گیرد.

معاون اول رییس جمهور قرار است در این سفر با رییس جمهور، نخست وزیر، رییس مجلس و رییس مجلس اعلای قرار دیدار و گفتگو کند.

شرکت در کمیسیون عالی مشترک ایران و عراق، بحثو تبادل نظر با مقامات عراقی درباره لزوم مشارکت و همکاری دو کشور برای حل پدیده ریزگردها و جلوگیری از پیامدها و خسارات زیانبار زیست محیطی ناشی از آن، مراسم امضای چندتوافقنامه ویادداشت تفاهم همکاری و انجام مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر عراق، بازدید از نمایشگاه تخصصی جمهوری اسلامی ایران در عراق و دیدار با تجار ایرانی و عراقی از دیگر برنامه های دکتر جهانگیری در این سفر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز