خبرگزاری کار ایران

با صدور اطلاعیه ای صورت گرفت؛

هشدار سطح زرد مدیریت بحران خوزستان در خصوص فعالیت سامانه بارشی/ لزوم آمادگی جهت پیشگیری از حوادث و خسارات احتمالی

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۶۰۷

سازمان مدیریت بحران و اداره کل هواشناسی استان خوزستان، از هشدار سطح زرد و پدیدار شدن یک سامانه بارشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، اداره کل مدیریت بحران استانداری، با صدور یک اطلاعیه مبنی بر آلودگی هوا، هشدار سطح زرد شماره ۲ را در خصوص فعالیت سامانه‌های بارشی در هفته آینده را اعلام کرد.

در این هشدار اعلام شد: یک سامانه بارشی طی روزهای 17 و 18 آبان ماه شنبه و یکشنبه، فعالیت خود را در استان آغاز خواهد کرد که رگبار و رعدوبرق، وزش باد موقت و کاهش دما، از جمله مخاطرات این سامانه به شمار می‌رود.

همچنین با فعالیت این سامانه، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آب‌گرفتگی معابر، برخورد صاعقه و لغزندگی جاده‌ها را با خود به همراه خواهد داشت و به همین منظور، توصیه و تأکید شده است که در ترددهای جاده‌ای، و صعود به ارتفاعات دقت کافی و از اتراق در کناره مسیل‌ها خودداری شود.

اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان، از اعلام تداوم وضعیت آماده‌ باش، برقراری کشیک شبانه‌روزی و حضور بخش‌های موردنیاز در محل فعالیت، ابلاغ اتخاذ تمهیدات لازم جهت انجام اقدامات پیشگیرانه، اطلاع‌رسانی مستمر و ارائه توصیه‌های ایمنی، خبر داد.

عدم تردد غیرضروری، عدم تردد و توقف در مجاورت مسیل‌ها، دره‌ها، کانال‌ها، مناطق مرتفع و مناطق با احتمال وقوع صاعقه و سقوط اجسام و درختان، ازجمله توصیه‌های سازمان مدیریت بحران به شهروندان به‌ویژه روستائیان، عشایر و ساکنان مناطق در معرض خطر بوده است.

همچنین در این هشدار، بر اتخاذ تمهیدات لازم جهت دفع سریع فاضلاب و آب‌های سطحی، پایداری شبکه برق‌رسانی، مسدود نمودن جاده‌های حادثه‌خیز در صورت ضرورت، اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از وارد آمدن خسارت به کشت‌های زراعی، باغی و سایر بخش‌ها، توسط دستگاه‌های مرتبط تأکید شده است.

گفتنی است؛ توصیه به رانندگان جهت احتیاط در رانندگی، اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص درختان، سازه‌های موقت و اجسام با احتمال سقوط، مدیریت سوخت مصرفی شرکت‌ها، کارخانه‌ها و مراکز صنعتی به‌منظور کاهش آلاینده‌ها، انجام هرگونه اقدام جهت پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی از دیگر موارد اشاره شده در این هشدار محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز