خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان اهواز خبر داد:

صدور کیفرخواست برای 100 نفر از متهمین جرائم مالی در شهرداری اهواز

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۲۸۲

معاون دادستان عمومی و انقلاب اهواز از صدور کیفرخواست برای 100 نفر و تعلیق شش نفر از کارکنان و مدیران شهرداری اهواز و مرتبطین آن‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری خوزستان، محمد گراوند اظهار کرد: در راستای مقابله با فساد مالی و به دنبال دریافت گزارش‌های مربوطه از اداره اطلاعات استان، پرونده مربوط به جرائم مالی و اقتصادی ارتکاب یافته در شهرداری اهواز و برخی سازمان‌های تابعه آن در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل شد.

وی ادامه داد: پس از تحقیقات لازم و جمع آوری ادله موجود و انجام رسیدگی مبسوط در پرونده، برای 100 نفر از کارمندان و مدیران سابق شهرداری اهواز از جمله مناطق ۲ و ۳ شهرداری و سازمان های تابعه آن همچون سازمان های پسماند، اتوبوسرانی، خدمات کامپیوتری شهرداری، پایانه ها، سازمان پارک ها، تاکسیرانی، عمران شهری، سازمان میادین، برخی اعضای شورای شهر سابق و برخی از پیمانکاران و اشخاص حقیقی و حقوقی طرف قرارداد با شهرداری کیفرخواست صادر شده است.

گراوند گفت: اتهامات وارده به متهمان در این پرونده شامل اختلاس، ارتشاء، تبانی در معاملات دولتی، تضییع اموال و وجوه دولتی، تصرف غیرقانونی، پولشویی جعل و استفاده از سند مجعول، تدلیس در انجام معاملات دولتی، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات، سوء استفاده از روابط خصوصی با مأمورین یا مستخدمین در شهرداری می باشد.

وی تصریح کرد: همچنین در این راستا شش نفر از کارکنان و مدیران سابق شهرداری اهواز نیز مطابق ماده 7 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری از تاریخ صدور کیفرخواست از شغل خود تعلیق شده اند.

گراوند گفت: دستگاه قضایی استان به تأسی از فرمان مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم قوه قضائیه در مقابله با فساد اداری و اقتصادی و طبق قوانین جاری کشور، عزم خود را برای مقابله با هرگونه فساد در این زمینه جزم کرده است و مردم عزیز استان بدانند هیچ گونه مماشاتی با مجرمان در این زمینه نخواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز