خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد:

افتتاح دهمین کتابخانه عمومی شهرستان گتوند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۷۶

دهمین کتابخانه عمومی شهرستان گتوند در روستای " شهرک پنجم "، با حضور مسولین استانی و شهرستانی افتتاح گردید.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از افتتاح دهمین کتابخانه عمومی در شهرستان گتوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، آئین افتتاح کتابخانه عمومی نصر شهرک پنجم در شهرستان گتوند با حضور مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، نماینده مردم شوش‌تر و گتوند در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار و مسئولان شهرستان گنوند، و با حضور اصحاب رسانه و عموم مردم برگزار گردید.

در این مراسم سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: شهرستان گتوند دارای پیشینه تاریخی چهار هزار ساله و شهر شعر و ادب و دیار شاعر بزرگ انقلاب قیصر امین‌پور است.

منصور کوهی رستمی افزود: این کتابخانه به مساحت ۴۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۵۰ متر مربع توسط خیر محترم آقای فروتن قادری به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار و توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تجهیز شده است. با توجه به فقدان کتابخانه و مرکز فرهنگی در این روستا و همچنین نزدیکی به روستاهای همجوار، این کتابخانه می‌تواند در راستای ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تقویت فرهنگ عمومی منطقه موثر واقع شود.

در ادامه، فرماندار گتوند از حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان و نماینده مردم شهرستان در مجلس و دیگر مدعوین تشکر کرد و گفت: باتلاش و فعالیت همه مسئولان، شهرداران، شوراهای اسلامی شهر و روستا و مسئول کتابخانه شهرستان گتوند اکنون دهمین کتابخانه عمومی در شهرک پنجم افتتاح شد.

محمدپور در ادامه با توجه به سابقه تاریخی و فرهنگی گتوند تاکید کرد: کتابخانه عمومی شهید علیجان امامی که از قدمت زیادی برخوردار است و کتابخانه خوب با منابع خوب در شهرستان می‌باشد، دیگر با توجه به مراجعات بسیار زیاد به کتابخانه‌های عمومی و علی الخصوص این کتابخانه ظرفیت کافی ندارد و از نظر کمی و کیفی و فضا، کمبوهای زیادی دارد و نیاز است بر فضای این کتابخانه افزوده شود.

وی افزود: خوشبختانه کلنگ ساخت ۲ باب کتابخانه در شهرهای سماله و جنت مکان به زمین زده شد و عملیات ساخت آن نیز شروع شده و نیاز به اعتبار بیشتری برای تسریع در ساخت دارد که انتظار داریم با تامین اعتبار، این کتابخانه‌ها به سرانجام برسند و در اختیار مردم قرار گیرند.


نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز