خبرگزاری کار ایران

بخشش یک محکوم به قصاص پس از ۲۳ سال در دزفول

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۰۲۳

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: اولیای دم پس از ۲۳ سال با تلاش و کوشش رییس دادگستری و اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف و ستاد صبر دزفول از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کردند و زندگی دوباره به او بخشیدند.

به گزارش ایلنا از خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی تصریح کرد: پرونده قتلی که ۲۳ سال پیش در دزفول رخ داده و منجر به ایجاد اختلافات شدید و نزاع بین ۲ طایفه ساکن استان لرستان شده و آرامش منطقه را سلب کرده بود با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی قاتل از بزه خود و همچنین درخواست مکرر خانواده قاتل موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او با اشاره به وساطت شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول برای حل و فصل پرونده ادامه داد: اعضای این شعبه با موافقت رئیس دادگستری دزفول، به خرم آباد اعزام و با هماهنگی صورت گرفته، چندین نشست با بزرگان و ریش سفیدان اولیای دم برای اخذ رضایت و اقدامات اولیه انجام دادند.

رییس توسعه حل اختلاف خوزستان بیان کرد: اولیای دم با تلاش اعضای شورای حل اختلاف دزفول سرانجام از قاتل فرزند خود گذشت کردند و پس از ۲۳ سال زندگی دوباره به او بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.

او ضمن تجلیل از خانواده مقتول برای رضایت و بخشیدن قاتل، شورای حل اختلاف را ظرفیتی بی نظیر در تحقق سند تحول و تعالی قضایی دانست و گفت: شورای حل اختلاف یکی از دستاوردهای ارزشمند و اثرگذار انقلاب اسلامی در رفع خصومت‌ها و دعاوی بین مردم است که دستاوردهای مثبت آن همواره اثرگذار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز