خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری خوزستان:

ارتباط الکترونیک باید جایگزین شیوه دستی و سنتی شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۵۸۳

رئیس کل دادگستری خوزستان در دومین نشست تعاملی دادگستری با نیروی انتظامی، بر جایگزین کردن ابزارهای الکترونیک و حذف شیوه‌های سنتی در ارتباطات میان این دو مجموعه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، علی دهقانی در این نشست با بیان اینکه نیروهای فراجا وظایف گوناگونی در جامعه بر عهده دارند، افزود: در همین راستا و در جهت انجام صحیح ماموریت‌ها حمایت‌های قضایی از ضابطین عام صورت می‌گیرد.

وی با مطلوب ارزیابی کردن خدمات مددکاران در کلانتری‌ها، اظهار داشت: با استفاده از این ظرفیت و برنامه‌ریزی دادسرا، معاون پیشگیری و شورای حل اختلاف و صلح‌یاران، می‌توان از تشکیل حجم زیادی از پروندها در محاکم جلوگیری کرد.

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر استفاده از ابزارهای الکترونیک به جای روش سنتی، گفت: باید در رسیدگی به معظلات و بحران‌ها در استان سهم دستگاه‌ها و مدیریت‌ها مشخص شود تا بتوانیم در چارچوب قوانین و مقررات بخشی از دغدغه‌های بحق مردم را کاهش بدهیم.

وی یکی از اهداف تشکیل این جلسه را هم افزایی، ایجاد وحدت و رویکرد مشترک در برخورد قاطع با جرایم خاص و خشن، ایجاد احساس امنیت در جامعه و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه با همراهی فراجا بیان کرد و افزود: برای مجرمینی که نظم و امنیت جامعه را مختل کنند هیچ گونه ارفاق قانونی تعلق نمی‌گیرد و با مرتکبان جرایم امنیتی و جرایمی که موجب سلب آسایش عمومی جامعه شود، هیچگونه تعارفی نداریم و علاوه بر مجازات‌های بازدارنده و جدی، مجازات‌های تکمیلی نیز در مورد آن‌ها اعمال خواهیم شد.

صادق جعفری چگنی دادستان مرکز استان نیز با ارائه آماری از محکومین متواری، بر ضرورت به‌روز‌رسانی بانک اطلاعاتی تاکید کرد و گفت: در بحث مبارزه با جرایم خشن و مواد مخدر، نیازمند تبیین اقدامات عملیاتی برنامه‌محور هستیم تا بتوانیم با برنامه‌ریزی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های قانونی در این حوزه عمل کرده و شاهد کاهش جرایم باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز