خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رئیس جمهور در دومین روز سفر خود به خوزستان؛

بهره‌برداری از یک‌هزار تخت بیمارستانی در چند ماه آینده/ چهار میلیارد دلار در حوزه نفت سرمایه‌گذاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۳۲۵

معاون اجرایی رئیس جمهور از بهره‌برداری یک‌هزار تخت بیمارستانی تا چندماه آینده در خوزستان خبر داد و گفت: مقرر شد برای کمک به اشتغال در استان ۴ میلیارد دلار در حوزه نفت سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، سید صولت مرتضوی دوشنبه ١۶ اسفندماه در آیین بهره‌برداری تصفیه‌خانه آب و تأسیسات آبرسانی سردار شهید قاسم سلیمانی که با حضور استاندار خوزستان و مسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: عمده‌ترین مسائل استان شناسایی شدند که اولین محور از مشکلات خوزستان در خصوص تأمین آب موردنیاز و ساماندهی شبکه‌های فاضلاب استان است.

وی با بیان اینکه در ارتباطات ریلی و جاده‌ استان تصمیمات خوبی گرفته شده است، افزود: به پروژه‌های نیمه‌تمام بهداشت و درمان خوزستان منابع تزریق شد و نهاد‌های‌ حمایتی کمک کردند تا در چند ماه آینده شاهد بهره‌برداری بیش از یک‌هزار تخت بیمارستانی باشیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: اقداماتی را که برای سال ١۴٠٠ در نظر گرفته بودیم تاکنون صد درصد آن محقق شده است.

وی بیان کرد: در حوزه اشتغال خرد و کلان در این استان مقرر شد که ۴ میلیارد دلار در حوزه نفت سرمایه‌گذاری شود تا ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان و بانک‌های عامل با کمک یکدیگر خوزستان را به جایگاه واقعی آن برگردانند.

مرتضوی با بیان اینکه مأموریت دوم ما موضوع ریزگرد ها است، اظهار کرد: بخش کوچکی از منشأ ریز گردها داخلی و بخشی از آن منشأ خارجی دارد، گزارشی در این حوزه باید آماده و به مقام ریاست جمهوری ارائه دهیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به مصرف ۹۲ درصد منابع آب کشور در بخش کشاورزی، عنوان کرد: با اصلاح روش‌ها با کاشت داشت و برداشت می‌توان بهره وری را در هکتار، ١٠٠ درصد افزایش داد.

انتهای پیام/
سعید رضایی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز