خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

افزایش موارد مثبت کرونا در پی بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی/ زنگ خطر پیک جدید کرونا در هندیجان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۹۸۲

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان با اشاره به افزایش ناگهانی مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان شهدا هندیجان گفت: متاسفانه در میان کم‌توجهی مردم به دستورالعمل‌های مقابله با کرونا، شاهد آغاز انتقال و گسترش بیماری کرونا در شهرستان هستیم، به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته، چندین مورد بدحال از همشهریان هندیجانی مبتلا به کرونا به بیمارستان شهدا مراجعه و دارو و خدمات دریافت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، داوود رئیسی اظهار داشت: نکته مهم و قابل تأمل در این میان، این است که اکثر افراد بیمار، واکسن کرونا دریافت نکرده بودند. مردم باید آگاه باشند که تزریق واکسن، مهم‌ترین راه برای کاهش انتقال بیماری و کاهش تعداد افراد بدحال و کاهش فوت از کرونا می‌باشد، اما نکته مهم‌تری هم وجود دارد و این است که تزریق واکسن به‌تنهایی و بدون رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کرونا، تأثیر چشم‌گیری در کنترل بیماری نخواهد داشت در واقع این دو اقدام دو بال مقابله مؤثر با بیماری کرونا هستند که در کنار هم می‌توانند بیماری را کنترل کنند و به‌تنهایی کارساز نخواهند بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان افزود: کاهش شدید استفاده از ماسک در میان مردم و تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی در هندیجان و کاهش استقبال از واکسن متاسفانه باعث این افزایش موارد بیماری در شهرستان شده، افزایشی که می‌تواند زمینه‌ساز پیک ششم در هندیجان باشد.

متخصص داخلی و فوکال پوینت کرونا در شهرستان عنوان کرد: شدت انتقال بیماری کرونا چنان بالاست که در عرض چند روز می‌تواند رنگ‌بندی هندیجان را از رنگ آبی به قرمز تبدیل کند.

وی در پایان گفت: از مردم عزیز و فهیم هندیجان خصوصا جوانان که دارای تجمعات بیشتر و رفت و آمدهای بیشتری هستند و همچنین بزرگان و زعماء طوایف و خانواده‌ها درخواست دارم، با افزایش توجه و جدیت در رعایت دستورالعمل‌ها از جمله استفاده مستمر از ماسک، کاهش برگزاری دورهمی‌ها و مراسمات که در این روزها بیشتر از قبل شده و لازم است. با حداقل جمعیت و رعایت همه نکات مهم و ضروری برگزار شوند و همچنین تزریق فوری و بدون معطلی واکسن در افرادی که هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند، در مقابله با این بیماری عزم جدی و راسخ داشته باشند.

انتهای پیام/
ناصر حکیمی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز