خبرگزاری کار ایران

باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۲۶۵۰

باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر با فعالیت ۲۰ درصد مدارس دخترانه مشهد در مقطع ابتدایی کلید خورد.

به گزارش ایلنا از مشهد، حجت رضازاده، مشاور معاون فرهنگی شهرداری مشهد در حاشیه همایش مدرسه ای به وسعت شهر اظهارکرد: این همایش با همکاری و مشارکت مدارس امام حسین(ع) آغاز شده که هدف این باشگاه کمک کردن به مباحث شهرداری و آموزش خانواده ها برای رشد دانش‌آموزان است. 

وی با بیان اینکه این برنامه در راستای ورود جدی به عرصه ترویج آموزش شهروندی داست، عنوان کرد: در قالب این باشگاه والدین با مباحث تربیتی و شناخت کودک و نوجوان به کمک مدارس شهر مشهد آگاه می‌شوند. 

به گفته مشاور معاون فرهنگی شهرداری مشهد، هدف بر این است که این سلسله جلسات با مدارس مختلف شهر ادامه داشته و در ادامه آن در کارگاه های کوچکتر بین ۱۵ تا ۳۰ نفره در خدمت اساتید شهر مشهد باشند. 

وی عنوان کرد: در این باشگاه معتقدیم اگر بخواهیم ترویج آموزش فرهنگ شهروندی داشته باشیم ناچاریم که خانواده را پای کار بیاوریم چون کودک و نوجوان ما بدون همکاری و مشارکت خانواده قطعا مباحث فرهنگی و فعالیت اجتماعی را انجام نخواهد داد. 

رضازاده با بیان اینکه با این وصف نیاز داریم که کودک و نوجوان در عرصه فعالیت های اجتماعی شهر مشارکت داشته باشد، تصریح کرد: لذا باید مباحث اجتماعی را با خانواده درمیان بگذاریم و خانواده به اصل مباحث فرهنگی اعتقاد و باور پیدا کنند تا با اعتماد به این مباحث، دانش آموزان را به مباحث فعالیت‌های میدانی ترغیب کرده و سوق دهد. 

وی خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم که تربیت اتفاق نمی افتد مگر با نقش پذیری و مشارکت نوجوان و کودک ما در فعالیت های اجتماعی شهر؛ پس اگر می‌خواهیم مدیر یا شهروند مسئولیت پذیر داشته باشیم ناچاریم که از همین سنین شروع کنیم. 

مشاور معاون فرهنگی شهرداری مشهد یادآور شد: باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر به شهرداری کمک می‌کند تا تربیت دانش‌آموزان با هدف دنبال شود که مقرر شده  مدارس سطح شهر این خدمت رسانی را داشته باشند و این جهت دهی را انجام بدهند. 

وی با بیان اینکه در این باشگاه، دو تا اصل ویژه داریم، گفت: اولین اصل، حضور جدی پدرهاست؛ چیزی که در مدارس کمتر اتفاق می افتد و ما کمتر نقش پدرها را در روند آموزش شاهدیم اما در این برنامه یکی از پایه‌ های جدی است. 

رضازاده ادامه داد: عنصر دوم این است که برنامه‌ها بدست خود بچه های مدرسه اداره شود؛ لذا برنامه ای که در خدمت شما هستیم تماما توسط دانش آموزان مدارس امام حسین(ع) تدارک دیده شده و از مجری و انتظامات و پذیرش و گروه سرود و هر آنچه که داخل برنامه طراحی شده بوسیله خود بچه ها انجام می‌شود. 

وی اضافه کرد: دلیلش این است که به صورت عینی و عملیاتی ما این تفکر را به خانواده و مدرسه نشان دهیم تا بتوانیم این ترویج آموزش را با کمک رسانه ها، معاونت شهرداری مشهد و مدارس انجام بدهیم. 

مشاور معاون فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: با توجه به محدود بودن بودجه، بر اساس مطالعات آماری صورت گرفته قرار شده در حدود ۲۰ درصد این طرح انجام شود اما معتقدیم اگر بتوانیم این بحث ترویج آموزش‌ها را به درستی انجام دهیم کم کم مطالبه خود خانواده‌ها خواهد شد. 

مشاور معاون فرهنگی شهرداری مشهد در بخش دیگری از سخنانش گریزی به بودجه این طرح زد و عنوان کرد: در بحث بودجه، ما سعی کردیم کار را مشارکتی کنیم؛ بخش اصلی برنامه را دوستان ما در معاونت شهرداری زحمت می‌کشند ولی وقتی انجام برنامه با خود بچه ها صورت می‌گیرد به همان میزان هم از بودجه ها کم می‌شود که این یعنی آموزش و پرورش، سرمایه انسانی کار را مهیا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز