خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر:

هویت فروشندگان مواد مخدر شناسایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۱۰۱

باید به رویکرد کاهش بازار جرم که شامل مقابله با عرضه و پیشگیری از تقاضا در عرصه مبارزه با مواد مخدر است، توجه جدی داشت به نحوی که انگیزه برای ارتکاب جرم مبتنی بر فایده مادی از بین رفته یا تضعیف شود.

ایلنا: قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: برای مقابله با عرضه مواد باید مواد جذاب و هویت فروشندگان شناسایی شود.

به گزارش ایلنا، " علیرضا جزینی " در نشست تخصصی مبارزه با مواد مخدر در حوزه مقابله، که با حضور دست‌اندرکاران این حوزه و روسای دبیرخانه شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها برگزار شد، گفت: علاوه بر توجه به رویکرد اجتماعی که یکی از محورهای مهم ستاد است، باید به رویکرد کاهش بازار جرم که شامل مقابله با عرضه و پیشگیری از تقاضا در عرصه مبارزه با مواد مخدر است، توجه جدی داشت به نحوی که انگیزه برای ارتکاب جرم مبتنی بر فایده مادی از بین رفته یا تضعیف شود.

وی تصریح کرد: شناسایی موادی که بیشترین جذابیت را دارند، شناسایی هویت خریداران و فروشندگان، سخت‌ کردن هدف به گونه‌ای که دستیابی به مواد سخت شود و شناسایی اماکن توزیع از جمله اقداماتی است که می‌توان در این خصوص انجام داد و با برنامه‌ریزی دقیق با آن‌ها مقابله کرد.

جزینی با بیان اینکه برای این رویکرد، آموزش همگانی به عنوان یک عامل بازدارنده نقش اساسی دارد، گفت: انتظار این است که شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان‌ها فعالیت خود را افزایش دهند و با ایجاد یک مدیریت تعاملی نسبت به استقرار رویکرد کاهش جرم و رویکرد اجتماعی برنامه‌ریزی و تلاش کنند و همچنین از فرصت‌ها استفاده شود که بهترین فرصت برای ما، استفاده از ظرفیت مردم و نهادهای اجتماعی است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز