خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد تاکید کرد؛

لزوم ایجاد مکانیزمی مناسب برای پاسخگویی به شکایات

کد خبر : ۱۲۶۱۲۰

یکی از مهمترین وظایف این حوزه پاسخگویی به شکایاتی که متقاضیان از بخشها و اقدامات مختلف سازمان بیان می دارند و در راستای رضایت مراجعان باید، رسیدگی و پاسخگویی مناسبی به درخواستهای آنان داشت.

ایلنا: رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تغییر رویکرد ها و اتخاذ جهت گیری های نو در این سازمان، خواستار نگاه تحول گرایانه و مستمر مدیران سازمان در بخش های نظارت و بازرسی و آموزش نیروی انسانی شد.

به گزارش ایلنا، " احمد تویسرکانی " که در جلسه شورای سیاستگذاری سازمان سخن می گفت، با اشاره به اهمیت دو حوزه آموزش و پژوهش و نظارت و بازرسی و نقش آنها در فعالیتها و عملکرد سازمان گفت: این دو حوزه از جمله بخشهایی هستند که فعالیت آنها در کل امور و اقدامات سازمان تأثیرگذار خواهد بود و به دلیل تحولاتی که اخیراً در تمامی سطوح سازمان ثبت ایجاد شده است، خصوصاً اقدامات صورت گرفته در زمینه اصلاح فرآیندها و ارائه خدمات بصورت مکانیزه می بایست این دو حوزه نیز با نگاهی تحول گرا و بهره گیری از شیوه های نوین به بازبینی فعالیتها و اقدامات خود بپردازند.

وی در ادامه با بیان سه وظیفه مهم نظارت، بازرسی و پاسخگویی به شکایات به عنوان اولویت های واحدهای بازرسی سازمان ثبت در سراسر کشور افزود: هنر این بخش این است که با آسیب شناسی و فعالیتهای برنامه ریزی شده، باعثتنظیم امور و کاهش تخلفات گردد.

وی با تأکید بر هدایت و راهبری نظارتی با ایجاد ساز و کارهای مناسب در ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر کشور، بیان داشت: دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات می بایست برای هرکدام از وظایف اشاره شده، مکانیزمی مشخص و تعریف شده با بهره گیری از شیوه ها و فناوریهای نوین تبیین نماید تا بتواند با اقداماتی که انجام می دهد بطور مداوم ضمن رصد نمودن امور از روند صحیح اقدامات در حال انجام و منطبق بر برنامه های سازمان اطمینان حاصل نماید.

تویسرکانی ادامه داد: بخش عمده ای از نظارت بر عهده کلیه مدیران سازمان است که در این راستا دفتر بازرسی می بایست با اتخاذ ساز و کارهای مناسب و برقراری ارتباط مداوم و تنگاتنگ با مدیران و بخشهای مختلف دائماً بر اقدامات و کارهای در حال انجام سازمان نظارت داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد مکانیزمی مناسب برای پاسخگویی به شکایات گفت: یکی از مهمترین وظایف این حوزه پاسخگویی به شکایاتی که متقاضیان از بخشها و اقدامات مختلف سازمان بیان می دارند و در راستای رضایت مراجعان می بایست، رسیدگی و پاسخگویی مناسبی به درخواستهای آنان داشت.

معاون رئیس قوه قضائیه همچنین با مهم برشمردن تأثیر آموزش های کاربردی منابع انسانی و حمایت جدی از این آموزشها در سازمان ثبت خاطرنشان کرد: باید با پیش بینی نیازهای واقعی سازمان و تطبیق این نیازها با برنامه های آموزشی، زمینه لازم را برای ارائه آموزشهای لازم به کارکنان به منظور افزایش بهره وری و ارتقاء سطح عملکرد در سازمان را فراهم کند.

وی افزود: برنامه ریزی در این حوزه می بایست مبتنی بر واقعیت باشد و به این منظور اداره آموزش می بایست با احاطه کامل بر سیاستها برنامه ها و اجزای سازمان و همچنین اقدامات و فعالیت های صورت گرفته و در حال انجام سازمان نسبت به نیازسنجی آموزشی اقدام نکند.

رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور با اشاره به اهمیت و ضرورت ارتقاء وضعیت منابع انسانی در هر سازمانی گفت: در این سازمان به دلیل گستردگی وظایف و مسئولیت ها و تخصصی بودن امور و همچنین تحولات صورت گرفته در فرآیندها و ارائه خدمات، می بایست دائماً برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی کارکنان فعالیت نمود و به همین منظور شناخت نیازهای آموزشی به نحو کاربردی و دقیق و متعاقب آن سنجش آموزش های ارائه شده از منظر نتایج و آثاری که در سازمان بهمراه خواهد داشت از مهمترین وظایف و اقداماتی است که می بایست توسط مرکز آموزش و پژوهش با کمک سایر بخشهای سازمان انجام پذیرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز