خبرگزاری کار ایران

مدیریت علف‌های هرز کلزا راهکاری برای افزایش کیفیت روغن تولیدی

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۳۸۸

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری گفت: مدیریت علف های هرز کلزا راهکاری برای افزایش کیفیت روغن تولیدی است

به گزارش ایلنا از ساری، فرزین فرهادی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری در سومین جلسه مدرسه در مزرعه کلزا که در مرکز دودانگه شهرستان ساری برگزار شد، با بیان اینکه علف‌های هرز باعث کاهش عملکرد به صورت کمی و کیفی می‌شود، اظهار کرد: مبارزه شیمیایی با آفات، بیماری ها و علف های هرز در سه هزار و 515 هکتار از مزارع کلزا شهرستان ساری انجام شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: از مبارزه شیمیایی انجام شده، یک هزار و 110 هکتار مربوط به مبارزه با علف های هرز شامل 358 هکتار پیش رویشی بوده که برای مبارزه با آن  895 لیتر علفکش مصرف شد و 752 هکتار  علف هرز پس از کاشت بوده که 782 لیتر علف کش برای مبارزه با آن مصرف شد.

این مسؤول با بیان اینکه در یک هزار و 395 هکتار از این مزارع با استفاده از سه هزار و 663 لیتر/ کیلوگرم سم مبارزه شیمیایی با حشرات و حلزون انجام شد، ادامه داد:مدیریت علف های هرز  کلزا راهکاری برای افزایش کیفیت روغن تولیدی است.

فرهادی درباره کنترل علف هرز  در مزارع کلزا گفت: تهیه بذر سالم، استفاده از کود دامی عاری از بذور علف های هرز، مبارزه با علف های هرز حاشیه مزارع، تهیه مناسب بستر کشت برای کاشت کلزا و تاریخ کاشت از راه های کنترل علف هرز در مزارع کلزا است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری با اشاره به کشت مکانیزه کلزا در 732 هکتار از زمین های زراعی این شهرستان، ادامه داد: برای مبارزه شیمیایی با علف های هرز قبل از کاشت استفاده از سموم ترفلان و سونالان و بعد از کاشت قبل از سبز شدن با مصرف علف کش بوتیزان استار 2.5 لیتر در هکتار و در مرحله بعد از سبز شدن برای علف های هرز پهن برگ و باریک برگ علفکش های اختصاصی توصیه می شود.

وی تصریح کرد: برای باریک برگ ها علف کش های نابواس، گالانت سوپر، فوکوس، سلکت سوپر به کشاورزان توصیه می شود و برای تاثیرپذیری بهتر علف کش ها بهتر است زمان مناسب مصرف، دمای هوا کمتر از 4 درجه و ضعیف نبودن گیاه رعایت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز