خبرگزاری کار ایران

اشتغال بیش از 5500 نفر با افتتاح فاز دوم استیل فولاد بافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۴۷۶

عبور از بن‌بست‌های اقتصادی حاصل از تحریم‌ها و اعمال سیاست‌های اقتصادی برای برون‌رفت از این شرایط، به رشد و توسعه صنعت و تولیدات داخلی وابسته است. احداث یا ارتقای پروژه‌های صنعتی برای تامین نیاز تولیدکنندگان داخلی و به موازات آن، ملت ایران و همچنین افزایش میزان اشتغال‌زایی، از فواید توسعه بخش‌ صنعت و تولید است.

 

یکی از مهم‌ترین صنایع مادر یا صنایع بالادستی در سطح بین‌الملل، صنعت آهن و فولاد محسوب می‌شود که در کشور ما نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت احیا فولاد بافت، یکی از مهم‌ترین پروژه‌های طرح ملی فولاد ایران است که فاز دوم آن در اردیبهشت‌ماه 1403 افتتاح خواهد شد. این مطلب به معرفی افتتاحیه یکی از مهم‌ترین پروژه‌های صنعتی کشور اختصاص دارد. با ما همراه باشید.

معرفی شرکت فولاد بافت

شهرستان بافت در استان کرمان در سال 95 شاهد احداث یکی از مهم‌ترین پروژه‌های صنعتی کشور بود. شرکت فولاد بافت با حمایت دولت و سرمایه‌گذاری شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان، زیرمجموعه گروه مالی گردشگری، یکی از طرح‌های ملی 7گانه فولاد بود که در این شهر آغاز به کار کرد.

این شرکت که هم‌اکنون در 2 فاز اجرایی اقدام به تولید آهن اسفنجی می‌کند، در سال 98 تنها از یک فاز آن بهره‌برداری شده بود. اما در سال 99 علاوه‌بر معضلاتی مانند کرونا، مشکلات اقتصادی و غیره، عملیات بهره‌برداری از فاز دوم آغاز شد.

افتتاح فاز 2 فولاد بافت و اشتغال‌زایی برای 5500 نفر

اشتغال بیش از 5500 نفر با افتتاح فاز دوم استیل فولاد بافت

فاز اول این شرکت با تولید سالانه 800 هزار تن آهن اسفنجی و ایجاد شغل مستقیم برای نزدیک به 600 نفر، یکی از اتفاقات مهم در رشد صنعت و اقتصاد کشور به شمار می‌رفت. اما افتتاح فاز 2 این شرکت با ظرفیت تولید 800 هزار تن آهن اسفنجی، مجموع تولیدات این شرکت را به یک میلیون و 600 هزار تن در سال می‌رساند.

همچنین با افتتاح فاز 2 شرکت احیا استیل بافت، میزان اشتغال‌زایی این شرکت نیز رشد چشم‌گیری داشته است؛ به‌صورتی‌که این پروژه برای بیش از 5500 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شغل کرده و گامی بلند و موثر در آغاز سال «جهش تولید با مشارکت مردم» به‌ شمار می‌رود.

فاز 2 پروژه احیا استیل بافت در اردیبهشت‌ماه 1403، توسط وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، جناب آقای دکتر عباس علی آبادی افتتاح خواهد شد. این همکاری بخش دولتی و خصوصی برای توسعه صنعت، رشد اقتصاد کشور و اشتغال‌زایی، اتفاق حائز اهمیتی است که در دل این رویداد نهفته است.

گروه مالی گردشگری به‌عنوان سرمایه‌گذار خصوصی و سازمان نوسازی معادن و صنایع معدن ایران و همچنین بانک صنعت و معدن، سرمایه‌گذاران دولتی این پروژه‌اند.

سخن پایانی؛ قدم‌به‌قدم تا رفع معضلات اقتصادی و پر کردن حفره‌های اشتغال‌زایی

کمبود شغل در کنار مشکلات اقتصادی، یکی از مهم‌ترین معضلات جاری در کشور به‌شمار می‌رود. احداث پروژه‌هایی که به ارتقای صنعت، اقتصاد و میزان اشتغال‌زایی کشور کمک می‌کنند، یکی از بهترین روش‌ها برای غلبه بر مشکلات ذکرشده است.

این مطلب به اعلان افتتاح فاز دوم پروژه احیا استیل فولاد بافت اختصاص داشت که منجر به ایجاد اشتغال برای بیش از 5500 نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز