خبرگزاری کار ایران

بهترین روش های سفر از تهران به شیراز

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۰۱۲

برای سفر از تهران به شیراز از طریق مسیر جاده‌ای تهیه بلیط اتوبوس تهران شیراز می‌تواند یکی از ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین گزینه‌هایی باشد که در اختیار شما قرار می‌گیرد تا سفری ارزان را تجربه کنید.

 

شیراز یکی از شهرهای جذاب و دوست‌داشتنی است که هر سال میزبان گردشگران زیادی خواهد بود و از مسیرهای مختلفی می‌توان برای سفر از پایتخت به این شهر اقدام کرد که هر کدام از نظر مسافت و فاصله زمانی با یکدیگر تفاوت دارند.

از چه راه‌های برای سفر از تهران به مشهد استفاده کنیم؟

اینکه شما بخواهید چه مسیری را برای رفتن از تهران به شیراز انتخاب کنید با توجه به بودجه، هدف و اولویت‌هایی که در نظر دارید متفاوت خواهد بود پس در ادامه به بررسی مسیرهای مختلف می‌پردازیم.

سفر از شیراز به تهران با ماشین

به‌منظور طی‌کردن فاصله بین تهران تا شیراز، درصورتی‌که خودروی شخصی در اختیار داشته باشید امکان دارد که بخواهید سفرتان را با استفاده از این وسیله نقلیه شروع کنید که در این حالت هزینه اصلی مربوط به خرید بنزین است.

برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند جاذبه‌های بین راه را تماشا کنند و هر موقع که مایل بودند توقفی در این شهرها داشته باشند، سفر با ماشین شخصی بهترین انتخاب پیش رو خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در این مواقع باید مد نظر قرار دهید این است که قبل از شروع مسافرت خود نسبت به ایمنی و سلامت فنی خودرو اطمینان کافی حاصل کنید تا در راه هیچ مشکلی برایتان پیش نیاید.

سفر با اتوبوس از تهران به شیراز

یکی دیگر از راه‌هایی که برای سفر از پایتخت به شهر زیبای شیراز از طریق مسیر جاده‌ای در دسترس شما قرار دارد اتوبوس بوده که معمولا از نظر اقتصادی بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

کسانی که قصد دارند از این مسیر سفر کنند لازم است تا قبل از هر کاری برای تهیه بلیط اتوبوس تهران شیراز اقدامات لازم را انجام دهند ازطرف دیگر باید بدانید که در تهران پایانه‌های جنوب، غرب و شرق  همه روزه اتوبوس‌هایی را به مقصد شیراز دارند.

 

انواع مسیرها برای سفر جاده‌ای

با توجه به اینکه مسافت بین تهران تا شیراز را می‌توان از طریق مسیر جاده‌ای و با استفاده از خودرو یا اتوبوس طی کرد بهتر است اطلاعاتی در رابطه با مسیرهای مختلف بین این 2 شهر در اختیار داشته باشید.

از همین رو زمانی که خودتان را برای یک رانندگی چند ساعته آماده می‌کنید یا اینکه با تهیه بلیط اتوبوس تهران شیراز در پایانه مسافربری حاضر می‌شوید مسیرهایی به شرح زیر را در پیش رو دارید:

  • مسیر اول: در زمانی که جاده قم به آباده برای سفر جاده‌ای انتخاب شود از شهرهایی همچون قم، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، صفاشهر، سعادت ‌شهر و مرودشت عبور می‌کنید.
  • مسیر دوم: یکی دیگر از راه‌هایی که برای طی‌کردن مسیر بین تهران تا شیراز از طریق ماشین شخصی یا اتوبوس وجود دارد از شهرهایی همچون قم، کاشان، نطنز، شاهین‌شهر، بروجن، یاسوج، اردکان و هما شهر می‌گذرد.
  • مسیر سوم: در آخرین مسیری که با خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز یا در زمان رانندگی با خودروی شخصی پیش رو دارید از شهرهایی همچون ساوه، میمه، اصفهان، شهرضا، آباده، صفاشهر، سعادت‌شهر و مرودشت عبور می‌کند.

سفر از تهران به شیراز با قطار

مسافرت با قطار نیز طرفداران خاص خود را دارد که بسیاری از افراد به‌ دلیل امنیت و راحتی بیشتر این مسیر را انتخاب می‌کنند که برای رفتن از تهران به شیراز نیز می‌توانید قطارهای باکیفیتی را پیدا کنید.

به‌طورکلی اگر قطارهای درجه یک را در نظر بگیرید سفر راحت و بی‌دردسری را تجربه می‌کنید که از نظر قیمتی نیز نسبت به دیگر وسایل نقلیه بین‌شهری مانند هواپیما در سطح پایین‌تری  قرار می‌گیرد.

البته باید گفت که یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که در زمان سفر با قطار از تهران به شیراز با آن مواجه می‌شوید مربوط به مسافت و مدت‌زمانی است که در راه خواهید بود و امکان دارد برای شما خسته‌کننده به‌نظر برسد.

سفر از تهران به شیراز با هواپیما

هر اندازه که نسبت به انتخاب یکی از روش‌های سفر به شیراز حساسیت به خرج دهید باید گفت که هواپیما همیشه می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای کسانی باشد که به سرعت و راحتی بیشتر اهمیت می‌دهند.

شما برای خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز یا قطار هزینه کم‌تری نسبت به هواپیما پرداخت می‌کنید؛ اما با توجه به اینکه از مسیر هوایی می‌توانید در مدت‌زمان خیلی کوتاهی خود را به مقصد برسانید، نشان می‌دهد که پرداخت  مبلغ بیشتر، ارزشش را دارد.

البته باید این را هم در نظر داشته باشید ازآنجایی‌که در سال‌های اخیر دسترسی اینترنتی به خرید بلیط هواپیما برای افراد فراهم شده، می‌توانند با بررسی‌های بیشتر پروازهای ارزان‌تری را پیدا کنند.

به فاصله زمانی و مسافتی بین تهران و شیراز دقت کنید

از نظر مسافت باید بدانید که فاصله بین تهران تا شیراز چیزی در حدود 930 کیلومتر است که برای طی‌کردن این راه با استفاده از وسایل نقلیه مختلف باید مدت‌زمان خاصی را در نظر بگیرید.

در مسیرهای جاده‌ای که با ماشین شخصی قابل دسترسی هستند درصورتی‌که هیچ‌گونه توقفی در راه نداشته باشید بعد از گذشت 10 تا 11 ساعت به مقصد می‌رسید و درصورتی‌که بلیط اتوبوس تهران شیراز را تهیه کنید تقریبا سفر شما 12 ساعت طول می‌کشد.

در رابطه با انتخاب مسیر ریلی برای رفتن به شیراز نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که طولانی‌ترین روش به‌ شمار می‌رود که در این حالت باید 15 ساعت در راه باشید؛ اما با استفاده از هواپیما تنها بعد از گذشت 1 ساعت ‌و نیم به مقصد می‌رسید.

بهترین روش های سفر از تهران به شیراز

با اسنپ تریپ به‌راحتی بلیط شیراز را بخرید

یکی از بهترین پلتفرم‌های اینترنتی که می‌توانید برای خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز، تهیه بلیط قطار و رزرو پرواز انتخاب کنید، اسنپ تریپ است که بهترین گزینه‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در وب‌سایت اسنپ تریپ می‌توانید به‌راحتی انواع بلیط‌ها به مقصد شیراز را مقایسه کنید و تنها با چند کلیک ساده فرایند خرید را انجام دهید تا از این طریق در زمان شما صرفه‌جویی شود.

جمع‌بندی

خرید بلیط اتوبوس تهران شیراز می‌تواند ساده‌ترین و ارزان‌ترین روش برای طی‌کردن فاصله بین این 2 شهر باشد که علاوه ‌بر آن امکان استفاده از ماشین شخصی، قطار و هواپیما نیز برای مسافران وجود دارد که هر کدام از نظر زمانی و مسافت متفاوت هستند.

سوالات متداول

انواع روش‌ها برای سفر از تهران به مشهد کدام است؟

ماشین شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما ازجمله روش‌های سفر از تهران به شیراز هستند.

چند مسیر جاده‌ای بین تهران تا شیراز وجود دارد؟

شما می‌توانید 3 مسیر مختلف را برای سفر جاده‌ای از تهران به شیراز انتخاب کنید.

فاصله زمانی تهران تا شیراز با اتوبوس چقدر است؟

سفر از تهران به شیراز با اتوبوس تقریبا 12 ساعت طول می‌کشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز