خبرگزاری کار ایران

بانک سینا در جمع 11 بانک سودده

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۶۵۰

رشد ۱۳۱ درصدی سود خالص وسینا در ۶ ماهه نخست ۱۴۰۲

در حالی که برخی از بانک‌های دولتی و خصوصی با تاترازی شدید منابع و مصارف (درآمد و هزینه) مواجهند و زیانده هستند، بانک سینا توانسته است در 6 ماهه نخست امسال سود خالص عملیاتی خود را با رشد 131 درصدی به رقم 62 هزار میلیارد تومان برساند و در جمع 11 بانک سودده قرار گیرد.

بر اساس گزارش‌های افشا شده در سایت کدال، بانک سینا در نیمه نخست امسال 50.291.081 میلیون ریال از محل تسهیلات اعطایی، سپرده‌گذاری و اوراق بدهی درآمد کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 40 درصد رشد داشته است.

همچنین هزینه‌های سود سپرده وسینا در بازه زمانی مذکور، به 28.808.840 میلیون ریال رسیده که در مقایسه با 6 ماهه نخست سال 1401 حدود 21 درصد کاهش نشان داده است. خالص درآمد تسهیلات وسینا نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 76 درصدی مواجه شده است.

بر اساس این گزارش، درآمد بانک سینا از محل کارمزدها با رشد 41 درصدی در مقایسه با دوره مشابه قبل همراه بوده و خالص درآمد کارمزدهای خود را به رقم 4.331.689 میلیون رسانده و در این بخش نیز رشد 29 درصدی را کسب کرده است.

بانک سینا در 6 ماهه نخست امسال بدون محاسبه نرخ تسعیر ارز -که هنوز از سوی بانک مرکزی تعیین نشده است- به ازای هر سم 364 ریال سود محقق کرده است که در مقایسه با رقم 157 ریال نیمه اول سال گذشته، 132 درصد افزایش یافته است.

به گفته غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل بانک سینا، منابع این بانک تا پایان مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، 26 درصد رشد داشته و 36 درصد از جذب منابع بانک، ناشی از سپرده‌های ارزان‌قیمت به دست آمده که حاکی از عملکرد مطلوب این بانک است.

مدیرعامل بانک سینا همچنین بخشی از این عملکرد مثبت بانک سینا را ناشی از رشد قابل توجه وصول مطالبات دانست و افزود: یکی از شاخص‌های مهم نظام بانکی، نسبت مطالبات غیر جاری به کل تسهیلات است و شاخص «NPL» بانک2.6 درصد و زیر شاخص جهانی قرار دارد.

به گفته فتحعلی، بانک سینا در 6 ماهه نخست امسال نسبت به بودجه پیش‌بینی شده، مبلغ 1400 میلیارد تومان سود را با رشد 144 درصدی محقق کرده که بر اساس اهداف ترسیم‌شده، این رقم تا پایان سال 1402 به بیش از 1800 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی همچنین وضعیت سهام بانک سینا را در بازار سرمایه طی نیمه نخست امسال با رشد 68 درصدی اعلام کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز