خبرگزاری کار ایران

در مراسم تقدیر از غرفه‌داران برتر اولین نمایشگاه تهران مدکس مطرح شد :

نمایشگاه تهران مدکس اهمیت جایگاه واقعی صنف پوشاک در صنعت را نشان داد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۲۰۲

نمایشگاه تهران مدکس باعث شد تا بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی متوجه جایگاه واقعی صنف پوشاک بشوند و معلوم شد اگر از ابتدا این توجه به این صنف صورت می‌گرفت وضعیت امروز بسیار بهتر بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا مراسم تقدیر از غرفه‌داران برتر اولین نمایشگاه تهران مدکس شامگاه روز گذشته 9 آبان در اتاق اصناف ایران برگزار شد. 
سعید ممبینی رییس اتاق  اصناف ایران در این مراسم با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه تهران مدکس یک اتفاق خوب بوده است گفت: شرایط اقتصادی از یک سمت و شیوع بیماری کرونا از سوی دیگر باعث شد تا فعالان اقتصادی به ویژه فعالان صنف پوشاک با مشکلات زیادی همراه شوند و همچنین به دلیل لغو شدن بسیاری از مراسم‌ها و برنامه‌ها بخش پوشاک آسیب بیشتری دید. 

وی ادامه داد: نمایشگاه تهران مدکس باعث شد تا بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای دولتی متوجه جایگاه واقعی صنف پوشاک  بشوند و معلوم شد اگر از ابتدا این توجه به این صنف صورت می‌گرفت وضعیت امروز بسیار بهتر بود. صنعت پوشاک از جمله مشاغلی است که نیاز دارد که دولت به آن توجه بیشتری کند اما متاسفانه تاکنون این گونه نبوده است ما امروز نیاز داریم که به برندسازی در پوشاک توجه کنیم زیرا پوشاک ما توان رقابت در دنیا را دارد.

نمایشگاه تهران مدکس اهمیت جایگاه واقعی صنف پوشاک در صنعت را نشان داد

ابراهیم درستی نایب رییس اتاق اصناف تهران نیز با تشکر از برگزار کنندگان این نمایشگاه گفت: من شاهد بودم که افراد زیادی مقاومت می‌کردند و سنگ‌اندازی می‌کردند تا این نمایشگاه برگزار نشود اما خوشبختانه با درایت ابوالقاسم شیرازی و همچنین فعالان صنف پوشاک این نمایشگاه برگزار شد و امیدوارم این نمایشگاه آغازی باشد برای اینکه موانع از پیش پای تولیدکنندگان برداشته شود و راه آنها باز شود.

نمایشگاه تهران مدکس اهمیت جایگاه واقعی صنف پوشاک در صنعت را نشان داد

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان پوشاک  نیز با تشکر از غرفه‌های فعال در این نمایشگاه و همه کسانی که در برگزاری آن تلاش کردند گفت: به دنبال آ‌ن هستیم که علاوه بر تهران این نمایشگاه را در شهرهای دیگر و حتی در کشورهای دیگر نیز برگزار کنیم.

وی ادامه داد: حدود 5 درصد پوشاک مورد نیاز توسط واحدهای صنعتی و 95 درصد توسط کارگاه‌ها و اصناف تولید می‌شود اما متاسفانه تمهیدات و حمایت‌هایی که از واحدهای صنعتی می‌شود از واحدهای صنفی صورت نمی‌گیرد. در حالی که امروز مشخص شده که پوشاک جزو ارزآورترین فعالیت‌های صنفی است. همچنین فعالان صنف پوشاک برای حضور در شهرک‌های صنعتی مشکلاتی دارند و این بخش نیاز به کمک جدی دارد.

سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی گفت: در سال های نه
چندان دور کشور ما در بحث پوشاک بسیار شناخته شده بود ولی متاسفانه در سال‌های اخیر به آن کم‌توجهی شده است صنعت پوشاک یک صنعت مهم است و کارآفرینی و اشتغال در این صنعت بسیار اهمیت دارد بر اساس برآوردها امروز راه‌اندازی هر شغل برای یک نفر یک میلیارد تومان بودجه نیاز دارد اما  در صنعت پوشاک با کمتر از این میزان می‌توان اشتغال ایجاد کند و وظیفه دولت است که از صنعت پوشاک حمایت کند و آن را تقویت کند. 

وی ادامه داد: اگر ترکیه امروز در بحث پوشاک رشد کرده به دلیل آن است که دولت از آنها حمایت کامل کرده است و ما نه تنها باید به کسانی که اشتغال ایجاد می‌کنند توجه کنیم بلکه به جای دست آنها پایشان را ببوسیم و نباید امروز دغدغه تولیدکنندگان داخلی مسایل ابتدایی همچون مشکل کمبود مواد اولیه و یا عدم صادرات به کشورهای دیگر باشد. 
نمایشگاه تهران مدکس اهمیت جایگاه واقعی صنف پوشاک در صنعت را نشان داد

محمدباقر مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف ایران نیز گفت: هم اکنون در بخش واحدهای تولیدی صنفی 170 هزار واحد صنفی فعالیت می‌کنند و در بخش پوشاک نیز 95 درصد تولیدات توسط واحدهای صنفی انجام می شود  و متاسفانه در دو سال گذشته به دلیل بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی این صنف آسیب زیادی دیده است به صورتی که در اسفند و فرودین که فصل فروش تولیدات پوشاک است فعالان این صنف درآمدی نداشتند. همچنین میانگین چک‌های برگشتی در کشور حدود 10 تا 12 درصد است اما این مساله در شب عید به 20 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: متاسفانه وعده‌های زیادی برای کمک به این صنف داده شد اما در عمل دولت هیچ کمکی نکرد و باید در بودجه سال آینده بخشی به اصناف اختصاص پیدا کند. 

نمایشگاه تهران مدکس اهمیت جایگاه واقعی صنف پوشاک در صنعت را نشان داد

در ادامه مراسم تعدادی از تولیدکنندگان طی سخنان کوتاهی مشکلات خود را مطرح کردند. پارسایی یکی از تولیدکنندگان پوشاک گفت: صنعت پوشاک کشور به دلیل انرژی و نیروی ارزان و کلاه‌های باکیفیت می‌تواند در بازارهای خارجی حضور داشته باشد و با محصولات خارجی رقابت کند اما مهم این است که از لحاظ نقدینگی و همچنین ایجاد شرایط حضور فعالان پوشاک در نمایشگاه‌های اروپایی تمهیدات خوبی گرفته شود.

میرزایی یکی دیگر از تولیدکنندگان نیز گفت: باید نمایشگاه‌های پوشاک را در شهرستان‌ها برگزار کنیم امروز ما نیاز به تسهیلات و وام از دولت نداریم بلکه مشکل امروز ما موانع صادرات کالاها و همچنین عدم تهیه مواد اولیه است.
نمایشگاه تهران مدکس اهمیت جایگاه واقعی صنف پوشاک در صنعت را نشان داد

بهنام محمدی یکی دیگر از تولیدکنندگان وپشاک نیز گفت: متاسفانه حمایت‌ها از صنعت پوشاک همه در حد حرف باقی مانده است باید یک فرصتی در کارگروه‌های مجلس شورای اسلامی ایجاد شود که ما مشکلات خود را به خوبی بیان کنیم.

سید امیر عماد السلام اسکویی (مدیرعامل موسسه مد آرت) رییس مرکز پژوه‌های پوشاک نیز گفت: امروز نیاز  داریم تا بین تولیدکنندگان و طراحان لباس ارتباط خوبی برقرار شود و لذا ما در بحث آموزش افراد علاقمند برای طراحی گام‌های خوبی را برداشته‌ایم.

سحر تلقانی نیز گفت: بزرگترین مشکل ما کمبود مواد اولیه بخصوص پارچه چادر مشکی است متاسفانه نوسانات ارز آنقدر زیاد شده است که حتی مصرف‌کنندگان نیز آسیب دیده‌اند. 

در پایان این مراسم از غرفه‌داران برتر با اهدای لوح تقدیر شد و همچنین از خبرگزاری ایلنا نیز به عنوان رسانه برتر تقدیر شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز