خبرگزاری کار ایران

بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه فولاد کشور در مجتمع فولاد صنعت بناب

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۵۶۵

نمایندگان استان آذربایجانشرقی روز دوشنبه 6 بهمن، با حضور در این مجتمع از خطوط تولید بازدید و در جریان طرح های توسعه ای مگا پروژه گسترش فولاد شهریار قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد صنعت بناب ، حجت الاسلام باقری بنابی نماینده مردم شریف شهرستان بناب در مجلس شورای اسلامی در جریان این بازدید به طرح های توسعه ای اشاره کرد و گفت : گروه مالی گردشگری با سرمایه گذاری 600 میلیون یوروئی و اجرای 6 طرح توسعه ای در قالب شرکت گژسترش فولاد شهریار اقدام نموده و قراداد اجرای آن را با قرارگاه خاتم الانبیاء معقد نموده است .

داوودی رئیس مجمع نمایندگان استان در این بازدید با تحسین برانگیز خواندن توسعه فولاد بناب گفت : سرمایه گذاری 600 میلیون یوروئی بخش خصوصی در حال حاضر امری قابل توجه و با اهمیت بوده و توسعه فولاد صنعت بناب تحسین برانگیز است و نهایت تشکر و قدردانی را در این زمینه داریم و در مجموعه نمایندگان استان آماده هرگونه مساعدت ، همکاری برای رشد و بهبود تولید و رفع مشکلات واحد های تولیدی هستیم .

داوودی با اشاره به طرح ساماندهی بازار فولاد نیز گفت : اقدامات و بررسی های لازم در خصوص ساماندهی بازار فولاد انجام شده است و باید کنترل های لازم برای مدیریت بازار و حمایت از مصرف کنندگان را مد نظر قرار بدهیم.

بابک علیزاد شهیر مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در ادامه با معرفی این مجموعه فولاد و شرکت های تابعه آن از تولید 850 هزارتنی در سالجاری خبرداد و افزود : با بهره گیری از 7 خط نورد و دو واحد ذوب و ریخته گری در قالب 5 شرکت تابعه این مجتمع توانسته ایم تا الان 750 هزارتن محصول تولید کنیم که در تاریخ ده سال فعالیت این شرکت بی سابقه بوده و با عمل به شعار سال تا پایان سال 99 به عدد 850 هزار تن خواهیم رسید که این میزان در سال آتی به یک میلیون 200 هزارتن ارتقاء خواهد یافت.

علیزاد شهیر با اشاره به افزایش دو برابری صادرات نیز عنوان کرد : با توجه به میزان تولید فولاد کشور ، نیاز مصرفی و مازاد تولید جهت صادرات طبعی ست در این زمینه برنامه داریم و با توجه به شرایط جغرافیائی،  نزدیکی به مرز ، تولید محصولی کیفی و رقابتی ، افزایش دو برابری صادرات را شاهد بودیم که این میزان نیز در سال آتی افزایش خواهد یافت و با ارز آوری و توسعه صادرات غیر نفتی کشور سهم بسزائی را ایفا خواهیم کرد و بر همین اساس این واحد تولیدی به عنوان یکی از صادرکننداگان نمونه استان انتخاب گردیده است .

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در پاسخ نمایندگان در خصوص مسائل و مشکلات مجموعه نیز افزود: تامین مواد اولیه ، اصلاح قوانین مرتبط با تولید و صادرات، تمهیدات و مشوق های لازم در جهت تسهیل امورات تولید کنندگان  و تامین برق برای واحدهای تولیدی حال حاضر ضرورت دارد که نمایندگان محترم مجلس توجه ویژه داشته باشند .

علیزاد شهیر در خاتمه با اشاره به وضعیت فعلی مجتمع نیز خاطرنشان شد : با حمایت مدیران ارشد گروه مالی گردشگری و با سعی و تلاش همکاران در سالجاری کارخانه به سوددهی رسیده است و با افزایش سرمایه لازم و مستهلک شدن بدهی های بانکی ، امسال وارد بورس خواهیم شد  .

امین رفیعی مدیرعامل گسترش فولاد شهریار نیز در این دیدار به تشریح پروژه ها پرداخت و گفت : با توجه به توانمندی و پتانسیل مجتمع و برخورداری از نیروی جوان و متخصص و امکان ایجاد طرح های توسعه ای در راستای تکمیل تر نمودن زنجیره تولید در گروه مالی گردشگری، قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیاء برای احداث این طرح ها در زمینی به مساحت 50 هکتار و با سرمایه گذاری 600 میلیون یوروئی شاهد بزرگترین سرمایه گذاری بخش خصوص در حوزه فولاد کشور هستیم .

رفیعی با اشاره به افزایش سه برابری ظرفیت تولید با ایجاد این طرح ها افزود : با بهره برداری از این پروژه ها در آینده شاهد افزایش سه برابری ظرفیت تولید و ایجاد اشتغال 1000 نفر بصورت مستقیم خواهیم بود که این پروژه ها عبارتند از :

پروژه زیر سقفی ذوب شاهین و و افزایش تولید دو برابری

احداث بارانداز ریلی اختصاصی مجتمع به منظور حمل مواد اولیه و محصول

ایجاد اکسیژن پلنت با ظرفیت تولید سالانه 90 میلیون متر مکعب

احداث کارخانه فرو آلیاژ، فرو سیلیس و سیلیکو منگنز

ذوب یک میلیون 450 هزار تنی برای تولید اسلب و بیلت

احداث خطوط نورد ورق یک میلیون و 450 هزار تنی

که در منطقه و شمالغرب کشور تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال ایجاد خواهد کرد .

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز