خبرگزاری کار ایران

آسیایی‌شدن جوجیتسوحاصل تلاش‌های ایران بود

رستمیان:می‌توانستیم‌با پرچم فدراسیون‌ جهانی درمسابقات برون‌مرزی شرکت کنیم / به حمایت مسئولان ورزش نیاز داریم

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۶۶۰

رئیس انجمن جوجیتسو j.j.I.f ایران‌گفت: در این دو سالی که در رقابت‌های برون مرزی شرکت نکردیم٬می‌توانستیم با پرچم فدراسیون جهانی در مسابقات مختلف شرکت کنیم٬ اما این کار را نکردیم چون کشورمان و نظام‌مان برای ما اولویت دارد‌.

به گزارش ایلنا، ورزش رزمی جوجیتسو یکی از رشته‌های مدال آور و موفق در عرصه ورزش های رزمی است که در سال های اخیر مدال ها و افتخارات فراوانی برای ورزش ایران به ارمغان آورده است‌. این هنر رزمی اما حدود 2 سال پیش با بی‌مهری فدراسیون ورزش‌های رزمی روبرو شد به طوری که از برگزاری برنامه های داخلی گرفته تا حضور در رویدادهای بین المللی٬ جهانی و قاره ای این ورزش مدال‌آور جلوگیری شد.

بعد از کش و قوس های فراوان و با دخالت وزیر ورزش و همچنین رئیس کمیته ملی المپیک٬ مجددا فعالیت های انجمن جوجیتسو از سر گرفته شد که بر این اساس ملی پوشان کشورمان به زودی راهی کشور کره جنوبی می شوند تا در فستیوال هنرهای رزمی شرکت کنند.

حل مشکلات موجود بین انجمن جوجیتسو و حضور تیم ملی در فستیوال کره فرصتی دست داد تا با سردار «محمد حسن رستمیان» ریاست انجمن جوجیتسو j.j.I.f ایران و نماینده رسمی فدراسیون جهانی در کشورمان گفتگویی انجام دهیم که ماحصل آن را می خوانید:

نمی خواستیم پای سازمان‌های بین المللی به موضوعی داخلی باز شود

با توجه به سوءتفاهم های پیش آمده و این که ضرورت داشت مشکلات موجود در داخل حل شود و پای سازمان های بین المللی به موضوعی داخلی باز نشود، با ورود وزیر محترم ورزش و همچنین ریاست محترم کمیته ملی المپیک، جلسه ای برگزار کردیم که نتیجه آن ادامه فعالیت انجمن جوجیتسو j.j.I.f در فدراسیون ورزش های رزمی بود.

انجمن جوجیتسو زیر نظر فدراسیون اما مستقل است

ما خودمان هم به جایگاه حقوقی فدراسیون اعتقاد داریم به همین دلیل٬ با آنها تعامل کردیم اما انجمن جوجیتسو مستقل است چرا که کاملا در چارچوب قوانین کشور و نظام جمهوری اسلامی حرکت می‌کند.

محرومیت سرمربی تیم ملی به پایان رسید

خوشبختانه با تعاملی که با فدراسیون حاصل شد، محرومیت«امیر خوش بین» سرمربی تیم ملی که توسط فدراسیون اعمال شده بود، به پایان رسید‌.

می‌توانستیم با پرچم فدراسیون جهانی در مسابقات شرکت کنیم

در این دو سالی که تیم به رقابت های برون مرزی اعزام نشد، می‌توانستیم با پرچم فدراسیون جهانی در مسابقات مختلف بین المللی شرکت کنیم اما این کار را نکردیم چون همان گونه که گفتم ما تابع نظام هستیم.

برای بازگشت به موفقیت‌های گذشته خیلی باید کار کنیم

دوری دو ساله از مسابقات بین المللی و جهانی، روند رو به رشد جوجیتسو را مختل کرد. با این حال٬ تلاش کردیم رنکینگ بچه‌ها حفظ شود. هرچند که برای تکرار موفقیت ها و بازگشت به موقعیت قبلی٬ بسیار باید کار کرد.

کمیته ملی المپیک همکاری‌های ارزشمندی با ما داشت

با توجه به این که جوجیتسو جزو رشته های حاضر در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی است،بعد از جلسه اخیر که منجر به رفع سوتفاهمات با فدراسیون شد، کمیته ملی المپیک طی نامه ای به فدراسیون جهانی جوجیتسو اعلام کرد که انجمن جوجیتسو به فعالیتش ادامه می‌دهد و طبق ساختار فدراسیون با آنها همکاری می کند.

با 3 نماینده در فستیوال کره شرکت می‌کنیم

در آغاز حضور مجددمان در میادین بین المللی که در واقع زمینه ساز شرکت در بازی های آسیایی است٬ مسابقات آسیایی‌ترکمنستان و جهانی لهستان را در پیش داریم. البته قبل از اینها در بازی‌های کره جنوبی شرکت می‌کنیم. فستیوال هنرهای رزمی در کره جنوبی شهریور ماه جاری برگزار می شود که ما با 3 ورزشکار در این رویداد شرکت می‌کنیم‌ هر چند که احتمال کم یا زیاد شدن تعداد نمایندگان کشورمان نیز وجود دارد.

رستمیان:می‌توانستیم‌با پرچم فدراسیون‌ جهانی درمسابقات برون‌مرزی شرکت کنیم / به حمایت مسئولان ورزش نیاز داریم

امیدوارم با بهترین نتایج از کره بازگردیم

با توجه به این که به زودی باید در بازی‌های ساحلی آسیا در ویتنام نیز شرکت کنیم در فستیوال کره با حریفان آسیایی روبرو می‌شویم که این موضوع برای‌مان بسیار اهمیت دارد. امیدوارم با توجه به پتانسیل بالای جوجیتسو ایران٬ بتوانیم با بهترین نتایج از فستیوال هنرهای رزمی کره به کشورمان بازگردیم.

ورزشکاران محروم به زودی به عرصه مسابقات بازمی گردند

خوشبختانه مشکلی که برای «مسعود جلیلوند» و « مجتبی اکبری» پیش آمده بود، در فدراسیون جهانی ثبت نشده و موضوع آنها داخلی است. وضعیت این دو ورزشکار پرافتخار تیم ملی خوب است و مشغول تمرین هستند تا به زودی به صحنه رقابت بازگردند.

بعد از مسابقات کره٬ انتخابی برگزار می کنیم

پس از فستیوال کره جنوبی٬ انتخابی تیم ملی را با حضور تمامی مدعیان داخلی برگزار خواهیم کرد. برترین های دعوت شده برای تیم های ملی a و b مسابقه خواهند داد. تیم ملی a در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی و تیم ملی b در تورنمنت های بین المللی شرکت خواهند کرد.

تیم بانوان هم در بازی های آسیایی شرکت خواهند کرد

در دو سال اخیر وقفه‌ای در برنامه ریزی برای تیم های بانوان و همچنین نوجوانان و جوانان رخ داد. با این حال٬ مجددا فعالیت های خود را به ویژه در بخش بانوان آغاز کرده ایم تا تیمی آماده به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اعزام کنیم.

پوشش اسلامی خانم های ایرانی مورد موافقت فدراسیون جهانی قرار گرفت

دو نکته مهم در فعالیت‌های بخش بانوان انجمن جوجیتسو j.j.I.f  را باید متذکر شوم. اول این که با رایزنی‌هایی که انجام دادیم و نوع پوشش ورزشکاران خانم کشورمان را به فدراسیون جهانی ارسال کردیم٬ این نوع پوشش مورد تایید فدراسیون جهانی قرار گرفت و به این ترتیب٬ بانوان ایران در بازی‌های ۲۰۱۸ اندونزی با پوشش اسلامی شرکت خواهند کرد.

نکته دوم٬ تغییرات در نایب رئیس بانوان انجمن بود که خانم «اسلامی» جای خود را به خانن « جعفرزادگان» دادند. خانم اسلامی زحمات زیادی کشیدند که جای تشکر دارد اما ایشان به دلیل بعد مسافت چندان نمی‌توانستند در انجمن حضور پیدا کنند. البته قطعا در مباحث فنی از تجربیات وی استفاده خواهیم کرد.

حضور عبدی در هیات رئیسه و کمیته فنی انجمن مایه مباهات است

در هیات رئیسه انجمن جوجیتسو j.j.I.f از مدیران متخصص و متعهدی برخوردار هستیم، به خصوص« منصور عبدی » که از نیروهای تحصیلکرده٬ توانمند و جهادی ورزش کشور و از خانواده معظم شهدا هستند. حضور ایشان در هیات رئیسه و همچنین کمیته فنی٬ مایه مباهات و افتخار ماست.

خوشحالیم انجمن جوجیتسو از نیروهای انقلابی و وفادار نظام بهره‌مند است

بسیار خوشحالیم که بچه‌های انقلابی و پایبند به ارزش‌های نظام از جمله آقای عبدی، در انجمن جوجیتسو j.j.I.f ما را یاری می‌کنند. این دوستان همواره ثابت کرده اند انقلاب و آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری را بر هر چیزی ترجیح می دهند.

توسعه متوازن آموزش٬ در سرلوحه کار انجمن قرار دارد

در خصوص برنامه های داخلی باید عرض کنم توسعه متوازن آموزش بسیار مورد توجه ماست. در این راستا، اخیرا اولین دوره داوری درجه سه نوازا برگزار شد. نوازا یکی از بخش های فنی و البته دشوار ورزش جوجیتسو است. باید متذکر شوم که کشورهای آسیایی٬ آسیای میانه و حتی عربی خیلی از ما جلوتر هستند و به همین دلیل٬ باید خودمان را به آنها برسانیم. همچنین برگزاری مجدد لیگ جزو برنامه‌های جدی ماست. تشکیل تیم های ملی نونهالان٬ نوجوانان٬ جوانان و بانوان نیز دیگر برنامه های انجمن جوجیتسو j.j.I.f را تشکیل می دهند.

دست همه اهالی جوجیتسو را به گرمی می فشاریم

ما همواره به دنبال این بوده و هستیم که از تمامی پتانسیل جوجیتسو کشور استفاده کنیم. برای تحقق این هدف٬ همه نیروهایی که به نوعی از مجموعه ما دور بودند و حتی آنهایی که قبلا با انجمن همکاری می کردند را به همکاری دعوت می کنیم. شعار ما این است که هرکس در قالب جوجیتسو j.j.I.f و اصول آن قرار بگیرد٬ در خدمتش هستیم. البته این را هم باید بگویم که ما در کار هیچ کس دخالت نمی کنیم و این را بارها اثبات کرده ایم.

مربیان و مدرسان ایران جزو بهترین های دنیا هستند

امروز مدرسان و مربیان بین المللی خوبی در ایران داریم که جزو بهترین های دنیا محسوب می شوند با این حال و برای افزایش سطح علمی و فنی خانواده جوجیتسو j.j.I.f ٬ در آینده ای نزدیک مربیان و مدرسان طراز اول دنیا را به کشورمان می آوریم.

با تلاش های ایران جوجیتسو وارد بازی های آسیایی شد

تلاش ها و رایزنی‌های فراوانی شد تا جوجیتسو وارد بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی شود که در این میان٬ نقش ایران بسیار پررنگ و تاثیرگذار بود.

حضور در المپیک برنامه و هدف بعدی جوجیتسو است

بعد از ورود جوجیتسو به بازی های آسیایی٬ حالا به دنبال این هستیم که این هنر رزمی وارد مسابقات المپیک شود که احتمالا در المپیک ۲۰۲۰ به صورت آزمایشی و در المپیک ۲۰۲۴ به شکل رسمی شاهد حضور ورزش جوجیتسو خواهیم بود‌

مسئولان ورزش از جوجیتسو و افتخاراتش حمایت کنند

کشورهای دیگر از رشته ورزشی جوجیتسو حمایت های فراوانی می کنند. از این رو امیدوارم مسئولان ورزش کشور عزیزمان نیز از این ورزش رزمی مدال آور و پرطرفدار حمایت کنند تا در بازی های آسیایی دوره بعد و همچنین سایر میادین بین‌المللی٬ قاره‌ای و جهانی٬ افتخارات و عناوین ارزشمندی برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز