خبرگزاری کار ایران

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور:

سرانه مطالعه کتاب کشور مناسب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۷۲۵

توسعه کتابخوانی نیاز به یک حرکت جمعی ازسوی تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت علوم، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه دارد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: سرانه قابل قبولی از مطالعه کتاب در کشور نیست و باید براساس روش‌های آماری و مطالعه‌ای؛ این سرانه تعریف شود.

به گزارش ایلنا در کرج، محمدحسین ملک احمدی با بیان این مطلب در حاشیه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید البرز اظهار داشت: براساس آخرین گزارش‌ها این سرانه از چهار تا ۷۰ دقیقه تعریف شده است.

وی افزود: بر این اساس درسال جاری یکی از فعالیت‌های مهمی که در بخش فرهنگ انجام می‌شود دراین زمینه خواهد بود و امیدواریم به شاخص‌های مطالعه با یک نظام هدفمند برسیم.

ملک احمدی گفت: در زمینه توسعه فضاهای مجازی کتابخانه‌های عمومی طرح پایلوتی دراین زمینه ایجاد نشده و با هماهنگی شورای عالی فضای مجازی درصدد انجام این کار هستیم.

وی اضافه کرد: دراین راستا مهم‌ترین گام تعامل با ناشران است که هماهنگی‌هایی نیز با مخابرات برای تامین زیرساخت‌های لازم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا نرم افزارهای لازم برای این امر در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فراهم شده که براساس اولویت انجام خواهد شد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه تصریح کرد: باید زیرساختهای لازم را دربخش فرهنگ در حوزه‌های سخت افزاری و نرم افزاری ایجاد کرد.

وی افزود: امسال با نام «سال اقتصاد فرهنگ عزم ملی و مدیریت جهادی» مزین شده و باید حداکثر استفاده را از این فضای مطلوب ببریم.

وی ادامه داد: با توجه به بخش فرهنگ و تامین زیرساخت‌های لازم علاوه بر مشکلات بخش اقتصادی می‌توان سایر مشکلات را نیز مرتفع کرد.

ملک احمدی گفت: رفع نگرانی مقام معظم رهبری ظرف یکسال امکان پذیرنیست و باید گامهایی را برداریم که دراین سال زیر ساخت‌ها فراهم شود.

وی اضافه کرد: ممکن است رسیدن به نقاط مطلوب سال‌ها طول بکشد اما مهم این است بتوانیم زیرساختهای لازم را فراهم کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: دیدگاهی که در حال حاضر در کتابخانه‌ها داریم توجه به استان‌ها و تشکل‌های مختلف است و تا زمانی که نگاه متمرکزگرانه به فرهنگ داشته باشیم به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.

وی تاکید کرد: باید نگاه توسعه محور به ظرفیت‌های موجود در استان‌ها و تشکل‌های مختلف با جلب مشارکت‌ها درسطح مختلف داشت تا بتوان گامهای بلندی برداشت.

ملک احمدی گفت: خرید متمرکز نشریات را در کتابخانه‌های عمومی قطع می‌کنیم و اختیار انتخاب نشریات با نگاه مخاطب محوری داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بهره گیری از درآمدهای کتابخانه‌ها جدا از درآمد مجلس شورای اسلامی، لوایح بودجه و درآمدهای استانی نیز مد نظر است.

این مسوول اضافه کرد: توسعه کتابخوانی نیاز به یک حرکت جمعی ازسوی تمامی دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارت علوم، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، حوزه‌های علمیه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز