خبرگزاری کار ایران

نگاه تازه‌ی شعر با سه مجموعه‌ی تازه

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۳۸

مجموعه شعرهای پوریا سوری، علی الفتی و علیرضا آبیز برای اولین بار و مجموعه شعرهای رضا حیرانی، فریاد شیری و داریوش معمار برای دومین بار در انتشارات نگاه به چاپ رسید.

ایلنا: انتشارات نگاه، اخیرا سه مجموعه شعر تازه در قالب مجموعه‌ی " نگاه تازه‌ی شعر " منتشر کرده است. همچنین سه کتاب از این مجموعه که پیشتر منتشر شده بودند، به چاپ دوم رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ پوریا سوری، علی الفتی و علیرضا آبیز، شاعرانی هستند که مجموعه‌ی اشعارشان چندی قبل از سوی انتشارات نگاه منتشر و به بازار آمده است.

* آهوان ملل

علی الفتی اشعار خود را در قالب مجموعه شعری تحت عنوان " آهوان ملل " به دست انتشار سپرده که هجدهمین شماره از مجموعه‌ی نگاه تازه‌ی شعر را به خود اختصاص داده. این مجموعه شعر؛ ۱۲۳ صفحه دارد و در دو دفتر با نام‌های " آهوان ملل " و " لبخند آخر " در ۵۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

مرا به پیش از مرگ ببر

به رنگ‌هایی که دوست داشتیم

به صداهای مودار

که بیزاری

از شقیقه‌های سفید سرچشمه می‌گیرد

* دیکته‌ی اقلیت

" دیکته‌ی اقلیت " نام مجموعه سروده‌های پوریا سوری‌ست که به عنوان نوزدهمین مجموعه از " نگاه تازه‌ی شعر " نگاه منتشر شده است. این کتاب ۱۰۳ صفحه دارد و در دو دفتد با نام‌های " دردهای موسمی " و خواب سنجاقک مرده " تقسیم‌بندی و به چاپ رسیده است. " دیکته‌ی اقلیت نیز ۵۰۰ نسخه تیراژ خورده است.

در کودکی هم از آب می‌ترسیدم

چهارپایه را می‌کشند

حالا دارم دست و پا می‌زنم

* از میز من صدای درختی می‌آید

علیرضا آبیز سروده‌های تازه‌ی خود را در قالب هفدهمین کتاب از مجموعه‌ی نگاه تازه‌ی شعر به دست چاپ سپرده. این کتاب ۷۲ صفحه دارد و ما همه به سمت کوه، در تالار تشریح چراغی؛ شب از خانه بیرون رفتم و آه ای کلاه تازه‌ی من؛ ‌عناوین برخی از سروده‌های او را شامل می‌شود که در ۵۰۰ نسخه منتشر شده است.

قصیده‌ای در میدان بودم

کتابی گشاده بر عابران

ستونی بلند از روشنایی بودم

با نام‌های بسیار بر اندامم

انتشارات نگاه همچنین مجموعه شعرهای " خواهرخونه " از داریوش معمار، " و تن فروشی نیست " از فریاد شیری و " چندرضایی " از رضا حیرانی را تجدید چاپ کرده، و چاپ دوم آن را به بازار فرستاده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز