خبرگزاری کار ایران

پایان جایزه گام اول در یزد

کد خبر : ۱۱۶۲۸۶

با پیام معاون فرهنگی وزارت ارشاد؛ هفتمین دوره جایزه گام اول در استان یزد به کار خود پایان می­‌دهد.

ایلنا: با انتشار بیانیه‌ای ازسوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراسم اختتامیه هفتمین دوره جایزه گام اول امروز(۹ آبان) در تالار فرهنگ اداره کل استان یزد با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مؤسسه خانه کتاب ایران به کار خود پایان می­‌دهد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه سیدعباس صالحی به شرح زیر است:

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

جشنواره­‌ها و جایزه­‌ها، اگر دیر بپایند و پیر شوند، همانند پیران هر قوم، منزلتی بیش می­‌یابند و با تجربه و تعقل پیش می‌­روند و چون اجناسی عتیقه و دیرسال، بهایی به کمال به دست می­‌آورند. چراکه سابقه و پیشینۀ فعالیت­های فرهنگی هرچه بیشتر باشد، به مصداق اَلفَضلُ لِمَن سَبَق اوج و احترامی بیشتر دارد و نشان دهندۀ انباشتی از ذخیره­‌های معنوی انسان در عرصۀ علم و ادب و آگاهی است.

جایزۀ گام اول که اینک به هفتمین دورۀ برگزاری خویش رسیده است، اگرچه پیر نیست، اما انشاءالله دیر خواهد پایید و بهره‌های تازه­ای را از دریای استعدادهای درخشان اهالی. اندیشه و احساس فرا چنگ خواهد آورد و آن­ها را چون سرٌمه به چشم مخاطبان خواهد کشید.

ایجاد فرصتی برای عرضۀ استعدادهای عرصۀ دین و فرهنگ و شناسایی و ترغیب و تشویق رهروان این راه، در نخستین گام خویش، موهبتی است که مسئولان ما باید آن را قدر بدانند و جوانان قلمزن این مرز و بوم را، به سمت و سوی آن بخوانند. تا نهال علم و ادب و آگاهی نسل امروز هم، چونان پدران اندیشمندشان به درختی کهنسال و پُر شاخ و برگ و سرشار از بر و بارو طراوت تبدیل شود و ایران فردا در سایه­سار سرو بلندش بیاساید.

چه فکر بکری که جایزۀ گام اول از همان ابتدا از تهران­‌نشینی دل کنده و هر سال در یکی از استان­های کشور اردو می­‌زند و ضمن گستردن چتر انتخابش بر سر اهالی قلم آن استان، برگزیدگان جوان کشور را هم با گوشه گوشۀ سرزمین پر افتخار خویش آشنا و آشناتر می­‌کند و برای مردم همۀ ایران هم امکان حضور در یکی از جدی­ترین جشنواره­‌های جوان کشور را فراهم می­­‌سازد.

امید که این جایزه، گام­های بلند خویش را همچنان با قدرت بردارد و همۀ استان­های کشور را بپیماید و چراغ روشنی فرا راه امیدهای تازۀ این سرزمین باشد. معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دست همۀ دست­‌اندرکاران جایزۀ گام اول را به گرمی می­‌فشارد و به برگزیدگان هفتمین دورۀ آن تبریک می­‌گوید و از همکاران خود در خانۀ کتاب که بانی خیر این جایزه خاص شده­‌اند، تشکر می­‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز