خبرگزاری کار ایران

شگفتی ناشران از احتمال انتخاب مجری تلویزیون برای پست معاونت فرهنگی؛

آیا فرزاد جمشیدی؛ معاون فرهنگی می‌شود؟!

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۹۷

وقتی این همه گزینه‌ی خوب و مناسب برای انتصاب این سمت وجود دارد، نام فرزاد جمشیدی در این میانه چه می‌کند؟! / مطمئن هستید که این خبر شایعه نیست؟! / فردی که هیچ سابقه‌ی فرهنگی و مدیریتی نداشته؛ نمی‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای این پست حساس و مهم باشد!

ایلنا: طبق شنیده‌ها؛ یکی از گزینه‌های مطرح برای انتصاب سمت معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزاد جمشیدی(یکی از مجریان برنامه‌های تلویزیونی) است. این خبر به قدری غافلگیرکننده بود که برخی از اهالی حوزه‌ی فرهنگ و نشر از شنیدن‌ آن اظهار تعجب کردند. گفتنی‌ست که فرزاد جمشیدی تا به حال هیچ سابقه‌ای در حوزه‌ی مدیریت فرهنگی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا؛ نظرات تنی چند از اهالی فرهنگ و فعالان حوزه‌ی نشر را در ادامه خواهید خواند:

فرهاد تیمورزاده:
انتخاب جمشیدی، یک انتخاب کور است!

فرهاد تیمورزاده؛ مدیر انتشارات تیمورزاده بعد از شنیدن این خبر ضمن اظهار تعجب گفت: به صرف اینکه ایشان در برنامه‌های تلویزیونی از نثر مسجع استفاده می‌کند، دلیل نمی‌شود که بتواند مدیر امور فرهنگی کشور بشود. مگر ایشان چه سابقه‌ی مدیریتی در حوزه‌ِ فرهنگ داشته؟

وی ادامه داد: من هیچ رزومه‌ی مشخص و مثبتی را درمورد ایشان سراغ ندارم. نمی‌فهمم وقتی این همه گزینه‌ی خوب و مناسب برای انتصاب این سمت به آن‌ها وجود دارد، نام فرزاد جمشیدی در این میانه چه می‌کند. تصور ما این بود که بعد از منتفی شدن آقای مسجدجامعی، آقای محمود برازش؛ مدیر انتشارات به‌نشر این سمت را عهده‌دار شود.

تیمورزاده گفت: شاید طرح این اسم، نوعی سیاست به مرگ می‌گیرند که به تب راضی شوند است. یعنی شاید می‌خواهند گزینه‌ی دیگری را انتخاب کنند که انتخاب آن در مقابل انتخاب فرزاد جمشیدی، حکم تب را داشته باشد نسبت به مرگ.

علیرضا رییس‌دانا:
تلویزیون نمی‌بینم و جمشیدی نامی نمی‌شناسم!

علیرضا رییس‌دانا؛ مدیر انتشارات نگاه فردی را به نام فرزاد جمشیدی نمی‌شناسد و می‌گوید: من تلویزیون نگاه نمی‌کنم و اینکه شما می‌گویید مجری برنامه تلویزیون بوده را نمی‌شناسم.

وی ضمن بیان این مطلب که مجری‌گری تلویزیون، ‌سابقه‌ی فرهنگی محسوب نمی‌شود، اظهار داشت: مجری بودن که دلیل نمی‌شود. ایشان از حوزه‌ِ کتاب چه می‌دانند؟؛ از مشکلات نشر و کتاب چه اطلاعلاتی دارد؟ اصلا با مبانی مدیرت فرهنگی آشناست؟ باید فردی در این منصب نشانده شود که سابقه‌ی اشتغال در یکی از بخش‌های ذی‌ربط را در پرونده خود داشته باشد. وگرنه تا بیاید بفهمد اوضاع از چه قرار است و مشکلات چیست، دمار از روزگار نشر درمی‌آید.

رییس‌دانا اضافه کرد: اگر مسجد جامعی معاون امور فرهنگی می‌شد که نور علی نور بود اما من شنیده بودم طه هاشمی گزینه‌است که البته به دلیل سوابق فرهنگی، گزینه‌ی خوبی هم بود. اما این آقایی که شما می‌گویید را نمی‌دانم…!

احمد تهوری:
غافلگیر شدم!

احمد تهوری؛ مدیر روابط عمومی نشر ققنوس ضمن ابراز غافلگیری پس از شنیدن این خبر از خبرنگار ایلنا پرسید: واقعا مطمئن هستید که این خبر شایعه نیست؟!

وی ادامه داد: فرزاد جمشیدی که من می‌شناسم، همان مجری تلویزیون است. شناخت بیشتری از ایشان ندارم. اما اینکه یک نفر بدون سابقه‌ی مدیریت فرهنگی بخواهد بر صندلی معاونت فرهنگی بنشیند، عجیب است. ایشان اصلا آدم شناخته شده‌ای در حوزه‌ی فرهنگ نیست!

تهوری ضمن بیان این مطلب که انتظار ما از وزیر ارشاد این است که فرد جامع‌الاطرافی را انتخاب کند، اظهار داشت: اگر این خبر جدی باشد، بعید می‌دانم که اهالی فرنگ و نشر، به این فرد و انتصابش روی خوشی نشان بدهند. ایشان بیشتر چهره‌ی رسانه‌ای هستند و بیشتر از معاونت فرهنگی، با حوزه‌ی معاونت هنری و سازمان سینما سنخیت دارند.

محمود آموزگار:
نه…نه…باور نمی‌کنم!

محمود آموزگار دبیر و سخنگوی اتحادیه نشاران و کتابفروشان تهران که اسم فرزاد جمشیدی را اولین بار از زبان خبرنگار ایلنا شنیده، درمورد انتصاب یک مجری به عنوان معاون امورفرهنگی گفت: بعید می‌دانم. باور کردنی نیست!

وی ادامه داد: اما اگر بخواهد این خبر جدی باشد، قطعا فردی که هیچ سابقه‌ی فرهنگی و مدیریتی نداشته نمی‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای این پست حساس و مهم باشد. اهالی فرهنگ و نشر این همه صبر کرده‌اند تا آقای جنتی بررسی‌های لازم را برای پیداکردن و معرفی شخصی ذی‌صلاح انجام دهد؛ نه اینکه یک مجری برای انتصاب این سمت معرفی شود!

آموزگار افزود: ما مصادیق مورد نظرمان را برای معاون فرهنگی جدیداعلام کرده‌ایم و گفته‌ایم باید شخصی در این منصب انتخاب شود که مورد اقبال جامعه‌ی نشر و تالیف باشد، مشکلات این حوزه را بشناسد و برای حل معضلات، برنامه داشته باشد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز