خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

فراهانی از آغاز ساخت بنا به نفع کودکان زلزله زده ورزقان خبر داد

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۷۱۷

انجمن بازیگران خانه تئاتر سال گذشته پس از خسارت‌های وراد شده به هم‌میهنان در زلزله روستای ورزقان به برگزاری برنامه نمایش‌نامه خوانی و جمع‌آوری کمک‌های مردمی اقدام کرد.

بهزاد فراهانی از اهدای قطعه زمین ۵۰۰متری توسط یک خیر و آغاز تلاش‌ها برای ساخت ساختمانی به نفع کودکان زلزله‌زده تبریزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ فراهانی که برای رسیدگی به این مسئله سفر دو روزه‌ای به تبریز داشته؛ در همین ارتباط اظهار داشت: زمین ۵۰۰ متری در تبریز به مجموعه هدیه شده که قرار است ساخته شود و در اختیار کودکان زلزله زده قرار بگیرد. در حال حاضر ۱۰ دختر بی‌سرپرست داریم که عضو خانواده شده‌اند و این فرد خیر علاوه بر زمینی که هدیه داده مبلغ ۱۰۰میلیون تومان نیز برای هزینه‌کرد در این پروژه درنظر گرفته تا بتوانیم امکانات بهتری برای کودکان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: گرچه کمک‌های مالی صورت گرفته ولی ما به همکاری دیگر خیران در زمینه ساختاری نیاز داریم تا بتوانیم کار را هرچه سریعتر پیش ببریم. البته اطمینان دارم در ادامه افراد بیشتری به گروه کمک می‌کنند تا به امید خدا پیش از آغاز فصل زمستان کار را تمام شود.

این هنرمند به برگزاری برنامه‌های خیریه نمایش‌نامه خوانی سال گذشته در فرهنگسرای اندیشه اشاره کرد و گفت: مبالغ جمع‌آوری شده توسط انجمن بازیگران خانه تئاتر در آن مراسم تکافوی یک سوم هزینه‌های ساخت این بنا را نمی‌کرد و بر همین اساس کمک‌های صورت گرفته توسط این فرد خیر بسیار تاثیرگذار بود.

وی خاطرنشان کرد: ما جدای از پول مورد نیاز به یاری خیرین درست‌کردار نیاز داریم تا بتوانیم امور را هرچه سریعتر پیش ببریم؛ چون ۱۰ دختر محصل داریم که باید ابزار مورد نیاز آن‌ها فراهم شود بلکه با خاطری آسوده‌تر به ادامه تحصیل و زندگی بپردازند.

فراهانی همچنین به فضای فراهم شده در بنای مورد نظر اشاره کرد و ادامه داد: این ساختمان یک سالن کوچک و ۵ اتاق، انباری، اتاقی برای مطالعه، کتابخانه و حیاتی وسیع برای بازی دارد که تا این لحظه بخشی از منابع پیشرفت کار جذب شده و من امیدوارم نهادهای متولی در این زمینه یاری رسان باشند، چون به این خانواده قول دادیم تا آذرماه خانه را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم.

عضو هیئت مدیره خانه تئاتر در انتها عنوان کرد: اعتقاد دارم ایرانیان داخل و هم‌میهنان و همشهریانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند قطعا ما را در این راه یاری خواهند کرد تا هر چه زودتر برای ۱۰ عضو خانواده شرایط مناسبی فراهم کنیم؛ چون محل فعلی زندگی آن‌ها اجاره‌ای است و من از تمام روابط خود با نهادهای مختلف برای به اتمام رسیدن سریعتر کار استفاده می‌کنم.

سال گذشته روستای ورزقان در آذربایجان بر اثر زلزله دچار خسارت‌های بسیاری شد و متاسفانه تعداد زیادی از هم‌وطنان در این حادثه جان باختند و سرپناه خود را از دست رفته دیدند. بر همین اساس کمک‌های مردمی آغاز شد که انجمن بازیگران خانه تئاتر نیز با برگزاری چند برنامه نمایش‌نامه خوانی در فرهنگسرای اندیشه به این حرکت پیوست.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز