خبرگزاری کار ایران

تلاش برای ترور سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در بیت‌المقدس

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۱۲۹

کارشناس امور سیاسی رژیم صهیونیستی از وجود تردیدهایی درباره تلاش برای ترور سراسقف کلیسای روم ارتدوکس از طریق انتشار ماده سمی در اطراف منزلش خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین،‌ «الیف صباغ» کارشناس امور سیاسی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شک و شبهه‌هایی در مورد تلاش برای ترور «عطا الله حنا»، سر اسقف کلیسای روم ارتدوکس از طریق انتشار ماده سمی در اطراف منزلش وجود دارد. 

صباغ در مصاحبه با المیادین گفت: «این ماده سمی که از نظر بین‌المللی به دلیل آسیب به سیستم عصبی ممنوع است، در اطراف منزل اسقف حنا استفاده شده است». 

وی در ادامه افزود: «بنابراین تصادفی نیست که حنا نتواند از بسترش برخیزد و به صورت طبیعی راه برود». 

صباغ با ارائه جزئیات بیشتری فاش کرد که به کارکنان وزارت دارائی به منظور پاشیدن مواد سمی مرخصی داده شده بود اما به اسقف حنا برای خروج از منزلش هشدار داده نشده بود. 

وی گفت که در ورودی کنیسه اعلام شده بود که سمپاشی خواهد شد اما جزئیات بیشتری ارائه نشده و وضعیت جسمی حنا پس از بازگشت به منزلش از بیمارستان دوباره بدتر شد. 

صباغ تلاش کرد که با شرکت مسئول سمپاشی تماس برقرار کند اما آنها از پاسخ تلفنی خودداری کردند و از او خواستند که یا پیام دهد و یا شخصا به مرکز شرکت در منطقه‌ای نزدیک به تل‌آویو مراجعه کند. 

صباغ پرسش‌هایی را برای آنها فرستاده و منتظر پاسخگوئی است. 

وی معتقد است که این حادثه مستلزم انجام تحقیق جدی توسط دولت‌های فلسطین و اردن است.

اسقف حنا روز گذشته -یکشنبه- در مصاحبه با المیادین تأکید کرد که وی به دلیل دفاع از مسأله فلسطین مورد هدف قرار گرفته و برای درمان به اردن خواهد رفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز