خبرگزاری کار ایران

آغاز انتخابات پارلمانی پاکستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۴۴

انتخابات امروز پاکستان مصافی است میان احزاب «تحریک انصاف» و حزب حاکم «مسلم لیگ-نواز پاکستان» که نخست‌وزیر پیشین این کشور، نامزد آن است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، حوزه‌های انتخاباتی در پاکستان امروز -چهارشنبه- در فضایی پرتنش و غیرقابل‌پیش‌بینی گشایش یافت. این در حالی است که «عمران خان»، بازیکن پیشین کریکت، تمام تلاش خود را برای دستیابی به قدرت انجام می‌دهد. در عین حال، کارزار انتخاباتی این بازیکن پیشین، در پی اتهام دست داشتن ارتش در آن و چندین حمله مرگبار،‌ آسیب دیده است. 

انتخابات امروز یکی از معدود انتقال‌های دموکراتیک قدرت در این کشور است که بیش از نصف تاریخ خود را تحت سلطه نظامیان سپری کرده است. 

با این وجود، حتی این «انتخابات مستقیم» نیز مورد تردید قرار گرفته است، چراکه اتهام‌های بسیاری درباره دستکاری انتخابات از سوی ارتش، و به سود عمران خان، مطرح شده است. 

انتخابات امروز پاکستان مصافی است میان احزاب «تحریک انصاف» و حزب حاکم «مسلم لیگ-نواز پاکستان» که «نواز شریف»، نخست‌وزیر پیشین این کشور، نامزد آن است. 

«مریم عارف»، یک زن تاجر، نخستین کسی بود که در یک حوزه اخذ رای در لاهور رای خود را به صندوق انداخت. او به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت که به حزب مسلم لیگ رای داده،‌ چراکه این حزب «به‌خوبی به پاکستان خدمت» کرده است. 

بیش از ۸۰۰ هزار نیروی پلیس و ارتش در بیش از ۸۵ هزار حوزه انتخاباتی در سراسر کشور مستقر شده‌اند تا امنیت این انتخابات را تامین کنند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز