خبرگزاری کار ایران

ناظم دباغ در غرفه ایلنا:

رفراندوم جدایی اقلیم نباید برگزار می‌شد/ کردها باید به چارچوب قانون اساسی عراق برگردند

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۰۷۱

نماینده اقلیم کردستان عراق با حضور در غرفه خبر گزاری کار ایران در نمایشگاه مطبوعات تاکید کرد که رفراندوم استقلال کردستان عراق نباید برگزار می‌شد.

به گزارش ایلنا، «ناظم دباغ» نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران با حضور در غرفه ایلنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت که کردهای عراق باید به فکر روی کار آمدن دولتی دموکراتیک، فدرالی و مردمی در این اقلیم باشند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص نقش مرجعیت در پایان داد به تنش میان اربیل و بغداد گفت: روزی که دفتر آیت الله سیستانی اطلاعیه‌ای صادر کردند و درخواست توافق کردها با بغداد در چارچوب قانون اساسی را مطرح و خواستار آتش بس شدند ، این درخواست مورد موافقت اربیل قرار گرفت.

دباغ با بیان این‌که اربیل آمادگی خود را برای حضور در گفت وگوهای بغداد اعلام کرده است، گفت: متاسفانه تا امروز از طرف عراقی این آمادگی برای حضور هیات کردها در بغداد اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه رفراندوم استقلال  کردستان عراق نباید انجام می شد، افزود: اما این تصمیم گروه‌های سیاسی بود که به رهبری بارزانی اتخاذ شد و رفراندوم هم انجام شد.

دباغ با اشاره به اینکه نظر همه گروه‌های سیاسی کرد بر برگزاری رفراندوم بود و اختلافات تنها بر روش برگزاری رفراندوم بود، افزود: باید در شرایطی به دنبال برگزاری این رفراندوم بودند که موفقیت بیشتری به همراه داشته باشد ولی متاسقانه نشد.

وی همچنین گفت: کردها از انجام این رفراندوم آسیب دیدند و ضرر کردند و به خاطر همین باید به مذاکره و چارچوب قانون اساسی عراق برگردند.

دباغ همچنین یادآور شد: کردها باید به فکر تشکیل حکومتی دموکراتیک، فدرالی و مردمی  در اقلیم باشند تا آزادی و زندگی بیشتری برای مردم فراهم شود.   

  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز