خبرگزاری کار ایران

مرحله دوم عملیات آزادسازی «فلوجه» آغاز شد

وزارت دفاع عراق از آغاز مرحله دوم عملیات آزادسازی فلوجه، مرکز استان الانبار خبر داد و اعلام کرد نیروهای عراقی به اطراف این شهر رسیده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از العهد، وزارت دفاع عراق، عصر پنجشنبه از پایان مرحله نخست عملیات آزادسازی فلوجه از اشغال گروه تروریستی داعش خبر داد و اعلام کرد نیروهای عراقی به اهداف تعیین شده خود رسیده‌اند.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است: «مرحله دوم عملیات فلوجه آغاز شده است؛ جایی که نیروها به دروازه شهر فلوجه رسیده‌اند.»

وزارت دفاع عراق تصریح کرد: «مرحله دوم عملیات بر حمله به شهر فلوجه به منظور نجات شهروندان از ظلم گروه داعش متمرکز می‌شود که در حالتی از شکست و فرار به‌سر می‌برد.»

طبق اعلام شاهدان عینی، در پی پیشروی‌های نیروهای عراقی و عقب‌نشینی داعش از فلوجه، تعداد زیادی از افراد این گروه تروریستی از روستای «البکاره» سمت روستای «البو جمیل» فرار کرده‌اند.

از سوی دیگر، «هادی العامری» دبیرکل سازمان «بدر» عراق از آزادسازی منطقه «السجر» و پل آن در شمال شهر فلوجه واقع در غرب بغداد خبر داد و اعلام کرد در جریان این عملیات، شمار زیادی از عناصر این گروه تروریستی کشته شدند.

کد خبر : ۳۷۴۹۴۱