خبرگزاری کار ایران

انتشار اسامی رهبران کشته‌شده داعش در عراق؛

ابوبکر البغدادی برای درمان به سوریه منتقل شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۷۶۸

هواپیماهای عراقی با همکاری سازمان اطلاعات نظامی محل نشست رهبران داعش برای بیعت یک گروه تروریستی سوری با البغدادی در منطقه «السعده» از توابع شهر «القائم» را بمباران کردند.

وزارت کشور عراق اعلام کرد که «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه داعش پس از زخمی شدن در حمله هوایی ارتش عراق به غرب استان «الانبار» برای درمان به سوریه منتقل شد.

به گزارش ایلنا به نقل از سومریه نیوز، وزارت کشور عراق با صدور بیانیه‌ای با انتشار اسامی رهبران کشته شده داعش در حمله به شهر «القائم» در غرب الانبار اعلام کرد که البغدادی پس از زخمی شدن در بمباران محل نشست رهبران داعش در القائم برای درمان به سوریه منتقل شد.

در این بیانیه آمده است که هواپیماهای عراقی با همکاری سازمان اطلاعات نظامی، محل نشست رهبران داعش برای بیعت یک گروه تروریستی سوری با البغدادی در منطقه «السعده» از توابع شهر «القائم» را بمباران کردند.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است که در این بمباران البغدادی زخمی شد و «ابوحذیفه العدنانی» و «احمد عطاءالله» دو محافظ وی کشته شدند.

وزارت کشور عراق در بیانیه خود تاکید کرد که این بمباران «عمر العبسی» متخصص سعودی‌تبار مواد منفجره، «احمد سالم السلمانی» ملقب به «ابو عمر» مسئول انفجارهای انتحاری با استفاده از کمربند انفجاری در ولایت «فرات»، «ابوقتیبه» مفتی ولایت فرات که مسئول اعدام بسیاری از شهروندان توسط داعش است و «ابو یوسف» تروریست سوری‌تبار کشته شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است که «ابوعبدالرحمن الشیشانی» یکی از مهم‌ترین رهبران تروریست‌ها در سوریه و «ناصر طالب الداهری» یکی از رهبران سابق القاعده که با «ابومصعب الزرقاوی» رهبر این گروه در عراق همکاری کرده از جمله کشته‌شدگان بمباران القائم توسط هواپیماهای عراقی هستند.

وزارت کشور عراق همچنین اعلام کرد که «لطیف السویداوی» والی الانبار، «ابو خطاب عمر الراوی» امیر شهر القائم و نیز «ابو زهراء المحمدی» امیر مناطق بالایی فرات، «سامر محمد» مسئول امنیت القائم، «کنعان مهیدی» امیر «راوه» و «ولید العانی» امیر منطقه «عنه» در بمباران القائم کشته شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز