خبرگزاری کار ایران

آسوشیتدپرس گزارش داد؛

بازداشت دست کم ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات حامیان غزه در دانشگاه‌های آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۲۲۳

گزارشی که توسط آسوشیتدپرس منتشر شد، حاکی از آن است که از اواسط آوریل، دست کم دو هزار نفر در تجمعات حامیان غزه در دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، گزارشی که توسط آسوشیتدپرس منتشر شد، حاکی از آن است که از اواسط آوریل، زمانی که دانشجویان دانشگاه کلمبیا به نشانه اعتراض به اقدام‌های اسرائیل در غزه در نیویورک محوطه دانشگاه را اشغال کرده و موجی از تظاهرات دانشجویان طرفدار فلسطین را در سراسر ایالات متحده به راه انداختند، دست کم دو هزار نفر دستگیر شده‌اند.

اوایل امروز -پنجشنبه- نیز دست کم ۲۰۰ نفر در دانشگاه کالیفرنیا در آخرین حادثه دستگیری دستهجمعی در تظاهرات دانشگاه بازداشت شدند.

دانشگاه کلمبیا اعلام کرده است که به دنبال دستگیری ۳۰۰ نفر در تجمعات حامی غزه در این دانشگاه، تمامی امتحان‌ها به صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد. 

در همین حال «جو بایدن»‌ رئیس‌جمهوری آمریکا با استقبال از مقابله پلیس با دانشجویان معترض، گفته است که «نظم باید حاکم شود».

به گزارش بی‌بی‌سی، بایدن در واکنش به اعتراضات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا گفت: «ما کشوری مستبد نیستیم که مردم را ساکت کنیم یا مخالفان را سرکوب کنیم».

وی ادامه داد: «در واقع اعتراضات مسالمت‌آمیز بهترین سنت ما است، اما در عین حال ما کشوری بی‌قانون نیستیم و نظم باید حاکم شود».

بایدن افزود: «مردم در آمریکا صدمه دیده‌اند».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز