خبرگزاری کار ایران

یادداشتی از احمد دستمالچیان:

تبعات استفاده اسرائیل از تسلیحات ممنوعه علیه لبنان

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۷۱۸

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: در غزه هم شاهد استفاده از بمب‌های فسفر سفید توسط اسرائیل بودیم که آثار مخرب انسانی و زیست محیطی آن کاملاً قابل رؤیت است.

احمد دستمالچیان، سفیر سابق ایران در لبنان طی یادداشتی برای ایلنا به تشریح ابعاد و دلایل استفاده اسرائیل از بمب‌های فسفر سفید و مهمات ممنوعه علیه لبنان پرداخت که به این شرح از نظر می‌گذرد:

واقعیت این است که رژیم صهیونیستی در وضعیت بحرانی قرار دارد و این وضعیت در گذشته هم قابل پیش‌بینی بود. توجه داشته باشید که اسرائیل فقط طی شش ماه که از جنگ غزه می‌گذرد، حدود ۱۱ هزار کودک و شش هزار نفر از زنان غزه را در انواع و اقسام عملیات‌های خود به قتل رسانده که نشان از ادامه جنایات این رژیم دارد. این در حالیست که تمام دنیا به این روند اعتراض کردند و متأسفانه استانداردهای دوگانه غرب باعث شده که حقوق بشر به صورت کلی به یک نمایش علنی تبدیل شود.

در این راستا باید متوجه بود که اسرائیل از تمام خطوط قرمز عبور کرده و حالا در لبنان به دنبال اجرای عملیات‌های مختلف است که بتواند نهایتاً از زیر بار فشار داخلی و خارجی بیرون بیاید. این در حالیست که گزارش‌های فعلی نشان از آن دارد که اسرائیل در حال استفاده از تسلیحات ممنوعه به خصوص بمب‌های فسفر سفید در جنوب لبنان است که باید این اقدام را جنایت جنگی دانست. در این راستا غرب صرفاً در حال حمایت تمام‌قد از اسرائیل است و این یک نوع نسل‌کشی محسوب می‌شود؛ چراکه در غزه هم شاهد استفاده از بمب‌های فسفر سفید توسط اسرائیل بودیم که آثار مخرب انسانی و زیست محیطی آن کاملاً قابل رؤیت است. به همین دلیل استفاده از این مدل تسلیحات می‌تواند آثار به شدت مخربی داشته باشد.

توجه داشته باشید که اگر آمریکا و کشورهایی مانند انگلیس و اتحادیه اروپا مقابل این روند ایستادگی نکنند، بدون تردید یک تغییر وضعیت جدی در عرصه منطقه‌ای به وجود خواهد آمد؛ به گونه‌ای که حزب‌الله لبنان هنوز به صورت همه‌جانبه وارد درگیری با اسرائیل نشده و حتی از تسلیحات جدید و سنگین خود استفاده نکرده است و این وضعیت می‌تواند باعث درگیری بیشتر و دگرگونی شود. همانگونه که گفته شد اسرائیل در وضعیت به شدت بحرانی قرار دارد و به دنبال ایجاد بحران در عمق لبنان و حتی علیه ایران است که دلیل آن مشکلات بیش از حد در عرصه سیاسی و امنیتی این رژیم و عزم آن برای فرار از این مشکلات خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز