خبرگزاری کار ایران

آکسیوس گزارش داد:

مخالفت محمود عباس با درخواست آمریکا برای تعویق رای گیری درباره عضویت فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۵۸۸

منابع آگاه از رد درخواست آمریکا برای به تعویق انداختن رای گیری درباره عضویت فلسطین در سازمان ملل از سوی رئیس تشکیلات خودگردان خبر دادند.

به گزارش ایلنا، آکسیوس به نقل از مقام های فلسطینی، آمریکایی و اسرائیلی گزارش داد که «محمود عباس»، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین درخواست آمریکا برای به تعویق انداختن رای‌گیری درباره عضویت کشورش در سازمان ملل را رد کرد.

این وب‌سایت آمریکایی نوشت: «عباس درخواست دولت جو بایدن را برای ادامه ندادن به روند رای‌گیری در شورای امنیت برای پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل را رد کرد».

در ادامه این گزارش آمده است: «تنش، ناامیدی و عدم اعتماد بین دولت عباس و دولت بایدن در سه سال گذشته افزایش یافته است. رئیس تشکیلات معتقد است که دولت بایدن برای پیشبرد راهکار دو کشوری در راستای حل درگیری اسرائیل و فلسطین تلاش نمی کند».

منابع مذکور تاکید کردند که دولت بایدن طی دو هفته گذشته عباس و مشاورانش را تحت فشار قرار داده است تا از اهداف خود عقب نشینی کنند.

 مقام های فلسطینی و آمریکایی در این باره گفتند، که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا این موضوع را به طور مستقیم در گفت و گوی تلفنی با عباس مطرح کرد و سایر مقام های آمریکایی تقریبا هر روز با همتایان فلسطینی خود در این باره صحبت می کنند. 

اکسیوس به نقل از این منابع نوشت که دولت بایدن تلاش می کند از دستیابی فلسطینی ها به تعداد آرای لازم جلوگیری کند تا آمریکا مجبور به استفاده از وتوی خود درباره قطعنامه نشود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز