خبرگزاری کار ایران

وال استریت ژورنال:

اعضای کابینه جنگ اسرائیل به یکدیگر اعتماد ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۲۶۸

وال استریت ژورنال از وجود بی‌اعتمادی میان اعضای کابینه جنگ اسرائیل خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «یوآو گالانت»، وزیر جنگ و «بنی گانتز»، عضو کابینه جنگ در نوار غزه درگیر اختلاف است و این اختلافات بر روند جنگ تأثیر می‌گذارد.

این روزنامه نوشت: «بیش از نیمی از سال از آغاز جنگ در نوار غزه گذشته است و اسرائیل هنوز حماس را شکست نداده است. این واقعیت بسیاری از اسرائیلی‌ها را که منتظر تحقق وعده مکرر نتانیاهو برای پیروزی کامل بر حماس هستند، به خشم می‌آورد».

در این گزارش آمده است که ساکنان سرزمین‌های اشغالی نیز مانند این سه عضو اصلی کابینه جنگ درباره چگونگی پیروزی در نوار غزه به شدت دچار دودستگی هستند.

وال استریت ژورنال نوشت: «این سه مقام اسرائیلی درباره بزرگ‌ترین تصمیماتی که باید  اتخاذ کنند یعنی چگونگی حمله نظامی قاطع، نحوه آزاد کردن گروگان‌ها از اسارت حماس و نحوه اداره نوار غزه پس از جنگ اختلاف نظر دارند».

در ادامه این گزارش آمده است: «‌این سه نفر همچنین باید یکی از بزرگ‌ترین تصمیماتی را که اسرائیل با آن روبرو شده است، یعنی نحوه پاسخ به اولین حمله مستقیم ایران به اسرائیل اتخاذ کنند. به نظر می‌رسد که درگیری بر سر قدرت می‌تواند بر این موضوع که جنگ غزه به یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر علیه ایران تبدیل خواهد شد، تاثیر بگذارد».

این روزنامه به نقل از «گیورا ایلند»، رئیس سابق شورای امنیت داخلی اسرائیل نوشت: «عدم اعتماد بین این سه نفر بسیار واضح و بسیار مهم است».

وال استریت ژورنال ادعا می‌کند که نتانیاهو به طور روزافزون در تلاش است تا شخصا جنگ را مدیریت کند، اما به نظر می‌رسد گالانت و گانتز سعی دارند نتانیاهو را از تصمیمات مربوط به جنگ حذف کنند.

این گزارش همچنین می‌نویسد که گالانت افراطی ترین عضو از میان اعضای کابینه جنگی است که از جنگ پیشگیرانه علیه لبنان حمایت کرده ولی در عین حال خواهان ائتلاف با ایالات متحده بوده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز