خبرگزاری کار ایران

ماکرون:

شورای جنگ اسرائیل درباره عملیات نظامی در رفح اختلاف نظر دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۲۲۹

رئیس‌جمهور فرانسه از وجود اختلافات در شورای جنگ اسرائیل درباره عملیات نظامی در رفح خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به اینکه نشانه‌هایی از اختلاف در شورای جنگ اسرائیل درباره عملیات نظامی در رفح وجود دارد، تاکید کرد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را در این زمینه  تحت فشار قرار خواهد داد. 

ماکرون درباره گفت‌و‌گوی اخیر خود با نتانیاهو گفت: «در شورای جنگ اسرائیل دودستگی وجود دارد و به همین دلیل من آنها را تحت فشار قرار می‌دهم». 

وی افزود که در جریان تماس با نتانیاهو به شمارغیرقابل قبول تلفات در بین غیرنظامیان غزه و وخامت اوضاع انسانی که در صورت آغاز عملیات نظامی در رفح ممکن است بدتر شود، اشاره کرده است.

ماکرون گفت:‌ « نخست وزیر اسرائیل عملیات رفح در جنوب نوار غزه را لازمه نابودی حماس توصیف کرد و از نظر او همه مایل به نابودی این جنبش هستند، اما مسئولیت دموکراسی مبارزه با تروریسم در عین احترام به حقوق است».

وی هشدار داد که تمایل به انجام عملیات نظامی در شهر رفح حتی در صورت حضور اعضای حماس، قطعا به مفهوم یک فاجعه انسانی است.

وی از سران اسرائیلی خواست تا اجازه دهند پزشکان، کمک‌ها و تجهیزات پزشکی نه تنها به رفح، بلکه به شهرها و مناطق دیگر در نوار غزه برسد.

ماکرون هشدار داد که وخامت اوضاع انسانی و تشدید تنش‌ها در منطقه امکان دستیابی به صلح و امنیت پایدار برای اسرائیل را به خطر می‌اندازد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز