خبرگزاری کار ایران

واشنگتن پست گزارش داد:

طرح آمریکا و چندین کشور عربی برای دستیابی به توافق صلح جامع در غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۹۵۱

واشنگتن پست گزارش داد که ایالات متحده و چندین شریک عربی این کشور در حال آماده‌سازی طرحی مفصل برای دستیابی به یک توافقنامه صلح جامع بین اسرائیل و فلسطین هستند.

به گزارش ایلنا، واشنگتن پست گزارش داد که ایالات متحده و چندین شریک عربی این کشور در حال آماده‌سازی طرحی مفصل برای دستیابی به یک توافقنامه صلح جامع بین اسرائیل و فلسطین هستند که شامل یک جدول زمانی مشخص برای تشکیل کشور فلسطینی می‌شود. 

در این گزارش به نقل از مقامات آمریکایی و عربی آمده است که کلید این طرح و اعلام آن دستیابی به آتش‌بس اولیه بین اسرائیل و حماس است.

این گزارش افزود که در طول دوره توقف درگیری که حداقل شش هفته به طول می‌انجامد، ایالات متحده قصد دارد گام‌های اولیه برای اجرای این طرح را از جمله تشکیل دولت موقت فلسطینی و تلاش برای بسیج حمایت بیشتر از این راه‌حل بردارد که نشان می دهد اعلام تشکیل کشور فلسطین ممکن است ظرف چند هفته پس از آن به نتیجه برسد. 

طرح پیشنهادی شامل پیشنهادهایی است که اسرائیل قبلا آنها را رد کرده است و بعید به نظر می‌رسد که توسط دولت راست افراطی این رژیم فعلی تایید شود، از جمله تخلیه چندین شهرک در کرانه باختری، ایجاد پایتخت فلسطین در بیت المقدس شرقی و تامین امنیت و حکومت مشترک برای کرانه باختری‌ و غزه. 

این گزارش حاکی از آن است که آمریکایی‌ها و شرکای عرب امیدوارند با تضمین‌های امنیتی و عادی‌سازی اسرائیل با کشورهای عربی مانند عربستان سعودی، بتوان اسرائیل را متقاعد کرد.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز