خبرگزاری کار ایران

بیش از ۶۰۰ غیرنظامی از حمص تخلیه شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۵۹۸

استاندار حمص و برخی دیگر از مسئولان هلال احمر سوریه گفتند که تلاش می‌کنند عملیات کمک رسانی به حمص و تخلیه غیرنظامیان را از این شهر تمدید کنند.

بیش از ۶۰۰ غیرنظامی سوری از مناطق محاصره شده در شهر «حمص» خارج شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «طلال البرازی» استاندار حمص گفت که ۶۱۱ غیرنظامی سوری از مناطق تحت کنترل مخالفان و در محاصره ارتش سوریه، تخلیه شدند. بیشتر تخلیه شدگان زن، کودک و افراد مسن هستند.

البرازی افزود که کمک‌های بشردوستانه بیشتری نیز به مناطق محاصره شده فرستاده شده است.

سازمان هلال احمر سوریه نیز اعلام کرد که مقادیر زیادی مواد غذایی و آرد به بخش قدیمی حمص که در محاصره ارتش قرار دارد ارسال شده است.

در همین حال، البرازی و برخی دیگر از مسئولان هلال احمر سوریه گفتند که تلاش می‌کنند عملیات کمک رسانی به حمص و تخلیه غیرنظامیان را از این شهر تمدید کنند. این در حالی است که آتش بس سه روزه میان ارتش و گروه‌های مسلح روز گذشته - یکشنبه - به پایان رسید.

استاندار حمص همچنین گفت که برخی از کسانی که از شهر خارج شدند جوانانی هستند که در سن جنگ هستند و اجازه خروج از شهر را نداشتند اما آن‌ها پس از تسلیم کردن خود به پلیس و نهادهای قضایی مشمول عفو شده و آزاد می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز